Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Wiadomości

Samochody Porsche nadal są bardzo uwielbiane

W dobie ogromnych kryzysów, samochody Porsche nadal są bardzo pożądane. Pokazują to wyniku sprzedażowe z roku 2022 roku. Wzrost jest niewielkie, ale jak na taką markę, każdy wzrost to sukces.

W roku podatkowym 2022 firma Porsche wypracowała solidne wyniki, z niewielkim wzrostem liczby dostaw. W ciągu minionych 12 miesięcy producent sportowych aut przekazał klientom łącznie 309 884 samochody, o 3% więcej niż w 2021 r. – i to pomimo szeregu światowych kryzysów.

Porsche spełnia marzenia swoich klientów, o czym świadczą mocne wyniki liczby dostaw i utrzymująca się korzystna sytuacja w zakresie zamówień w roku podatkowym 2022. Od stycznia do grudnia producent sportowych aut dostarczył klientom na całym świecie 309 884 samochody, co stanowi 3-procentowy wzrost względem poprzedniego roku.

Miniony rok ukształtowało wiele wyzwań, spowodowanych wojną w Ukrainie, przerwanymi łańcuchami dostaw i trwającym kryzysem półprzewodników. To wszystko wystawiło nas na wymagającą próbę” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Tym bardziej jestem więc dumny z całego zespołu Porsche. Mimo tych trudnych warunków zdołaliśmy spełnić marzenie o posiadaniu Porsche jeszcze większej liczby klientów niż kiedykolwiek wcześniej”.

Dostawy w Europie o 7% wyższe niż w poprzednim roku


W europejskim regionie sprzedaży Porsche dostarczyło 62 685 aut. To o 7% więcej niż w poprzednim roku. Na rodzimym niemieckim rynku swoje sportowe samochody odebrało 29 512 klientów (+3%). W Ameryce Północnej producent zrealizował 79 260 dostaw, utrzymując poziom z 2021 r. To wyjątkowo dobry wynik, biorąc pod uwagę wyzwania logistyczne i zaopatrzeniowe z pierwszych miesięcy 2022. W Chinach, na największym pojedynczym rynku zbytu Porsche, przekazano klientom 93 286 aut (-2%). Zanotowany tam niewielki spadek wynika głównie ze skutków pandemii koronawirusa – na poziom dostaw rzutowały fale infekcji oraz związane z tym lockdowny i wyzwania logistyczne. Region sprzedaży rynków zamorskich oraz wschodzących nadal rozwijał się pozytywnie i wykazał 13-procentowy wzrost. W 2022 r. dostarczono tam 45 141 samochodów.

SUV-y niezmiennie popularne wśród klientów


Modelami Porsche, które w 2022 r. ponownie cieszyły się największym popytem, były SUV-y: Cayenne, dostarczone w liczbie 95 604 sztuk, oraz Macan, z wynikiem 86 724 dostaw. Również 911 pozostaje bardzo popularna – w ubiegłym roku znalazła 40 410 nabywców (+5%). Z kolei sportowa limuzyna Panamera trafiła do 34 142 klientów (+13%).

Wciąż utrzymuje się wysoki poziom zamówień na Porsche Taycan – w 2022 r. wydano 34 801 egzemplarzy modelu (-16%). Odnotowany spadek wynikał z wąskich gardeł w łańcuchu dostaw i ograniczonej dostępności komponentów. Oba problemy w szczególności dotknęły produkcję elektrycznego samochodu sportowego. Ponadto w 2022 r. klienci odebrali 18 203 egzemplarze modeli 718 Boxster i 718 Cayman.

Po stronie sprzedaży wyniki (zanotowane) w 2022 r. były pozytywne” – dodał von Platen. „Porsche ma solidną pozycję. I na tej podstawie rozwijamy naszą firmę”.

    PORSCHE AG

    Dostawy
    styczeń-grudzień
2021 2022 różnica 
     Świat301 915309 884+3% 
     Niemcy28 56529 512+3% 
     Ameryka Północna79 16679 260 0% 
     Chiny95 67193 286-2% 
     Europa (z wyłączeniem Niemiec)58 57662 685+7% 
     Rynki zamorskie i wschodzące39 93745 141+13% 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...