Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Elektromobilność

5 modeli hybrydowych, które uratują nasz porfel

Są całkiem dynamiczne, nieźle wyglądają a przy dystrybutorze nie przyprawią nas o zawał serca. Na wysokie ceny paliw z ratunkiem przychodzą samochody hybrydowe, które dzięki silnikowi elektrycznemu, mogą zaoszczędzić kilka litrów paliwa na 100 kilometrów. Oto pięć najtańszych hybryd!

Mazda 2 Hybrid

Najtańszą hybrydą na naszym rynku jest z pewnością nowa Mazda 2. Jest to bliźniak Toyoty Yaris. Pod maską znajdziemy 116-konny zestaw oparty na benzynowym silniku o pojemności 1,5 litra, wspomagany jednostką elektryczną. 

Jak na takie auto, osiągi są na naprawdę przyzwoitym poziomie. Mazda 2 w połączeniu ze skrzynią CVT potrafi spalić nawet 3,8 litra na sto kilometrów, a do pierwszej „setki” przyśpiesza w 9,7 sekund. Rozczarowanie nie nadejdzie, nawet w momencie, kiedy zajrzymy do wyposażenia. Już w podstawowym wydaniu Pure dostaniemy pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy z adaptacyjnym tempomatem. Są też automatyczne światła drogowe, multimedia z Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay czy automatyczna, jednostrefowa klimatyzacja.

Kompaktowe rozmiary Mazdy idealnie sprawdzą się w zatłoczonym mieście, a znalezienia miejsca parkingowe, to żaden problem. Dodatkowo, właśnie w mieście napęd hybrydowy wykona swoją rolę najlepiej. Podczas stania w korkach, możemy korzystać tylko i wyłącznie z napędu elektrycznego, a tym samym zaoszczędzić sporo benzyny.

Ceny tego modelu startują od 83 900 zł.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Dokładnie to samo, ale oryginalne. Toyota dopracowała napęd hybrydowy, więc ten model stał się ikoną miejskiej hybrydy. Z tego względu, że wcześniej wspomniana Mazda ma ten sam napęd, osiągi w tej Toyocie są identyczne. 

Zmiany, ale bardzo minimalne znajdziemy dopiero w środku. Na przykład w podstawowej wersji Mazdy dostaniemy już cyfrowe zegary, a w Yarisie analogowe. Różnice dostrzeżemy też podczas wybierania różnych opcji wyposażenia. Jest to oczywiście celowy zabieg producenta, aby oba modele ze sobą przesadnie nie konkurowały. 

Ceny Yarisa startują od 84 700 zł.

Renault Clio E-Tech

Wracamy na rynek europejski. Renault Clio to bardzo udane auto. Świetnie wygląda i bardzo dobrze się prowadzi. Silnik elektryczny dodaje kolejny element do tej dobrze dobranej układanki. Bazujemy tutaj na silniku 1.6, który przy wsparciu jednostki elektrycznej generuje 140 KM mocy. 

Przy aucie takich rozmiarów i dość sporym silniku, moglibyśmy spodziewać się całkiem niezłych rozmiarów. Niestety, tak nie jest. 9,9 do setki to nie jest jakiś spektakularny wynik, ale spalanie na poziomie 4,3–5,1 litrów na 100 kilometrów, jest satysfakcjonujące. 

W wyposażeniu znajdziemy manualną klimatyzację, systemy kontroli i utrzymania pasa ruchu, światła Full LED Pure Vision, czujnik zmierzchu, cyfrowe zegary i multimedia Easy Link z Bluetooth oraz Apple CarPlay i Android Auto.

Za hybrydowe Clio musimy zapłacić minimum 93 400 zł. 

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid

To już druga Toyota w naszym zestawieniu. Ten sam model, ale auto zupełnie inne. Na pierwszy rzut oka może wydawać się bardzo duży, ale po zajrzeniu w jego wymiary, nie wychodzi poza segment B. 

Zdziwienie może nastąpić kiedy zajrzymy pod maskę, bowiem jest ten sam silnik co w mniejszej wersji. Odczuwalnie wpływa to na osiągi, bo 11,8 sekund do setki, to nic imponującego. Nie jestem w stanie zrozumieć, czemu inżynierowie nie wsadzili tutaj większego silnika. 

W Yarisie Cross również dostaniemy pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy, jednostrefową klimatyzację i multimedia z 7-calowym ekranem, łącznością Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay oraz 16-calowe, stalowe felgi.

Ceny tego miejskiego crossovera startują od 97 500 złotych. 

Honda Jazz e:HEV

Ostatnie auto w naszym zestawieniu. Wszystkie nowe modele Hondy możemy kupić już tylko w napędzie hybrydowym i nie inaczej jest z modelem Jazz. Połączenie tutaj silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra z napędem elektrycznym daje nam do dyspozycji 109 koni. Sprint do setki zajmuje 9,4 sekundy, a producent deklaruje spalanie na poziomie 4,5 litra na 100 kilometrów. 

2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV

W standardzie dostaniemy m.in. cyfrowe zegary, automatyczną klimatyzację, czujnik światła i deszczu, pełne oświetlenie LED, 15-calowe koła i radio z 5-calowym ekranem i Bluetooth. Do pełni szczęścia brakuje 9-calowych multimediów z łącznością Android Auto i Apple CarPlay zarezerwowanych dla wyższych odmian.

Hybrydowa Honda Jazz to najdroższe auto w naszym zestawieniu, bo musimy zapłacić przynajmniej 100 800 złotych. 

Auta hybrydowe naprawdę mają dziś ogromny sens. Bardzo wysokie cen paliw mogą spowodować jeszcze większą popularność samochodów właśnie z tym napędem. Są mniejsze szkodliwe dla środowiska niż samochody spalinowe i dużo bardziej przyjemne dla naszych portfeli. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...