Kolejny etap zelektryfikowanej ofensywy produktowej Nissana nabiera kształtów wraz z europejską premierą nowej, czwartej generacji modelu X-Trail.
Aby stworzyć jego kolejną odsłonę Nissan wykorzystał DNA, które sprawdziło się w trzech poprzednich generacjach modelu: atletyczną sylwetkę, wszechstronność oraz zaawansowane właściwości jezdne dzięki napędowi na cztery koła. Nowy X-Trail będzie dostępny w wersji 5-oraz 7-miejscowej, co umożliwi komfortowe wyjazdy w gronie rodziny i przyjaciół.
Dzięki nowej płycie podłogowej Aliansu, CMF-C, będącej wizytówką zaawansowanej inżynierii, innowacji i technologii, nowy X-Trail po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie SUV ów. Klienci, którzy kochają przygody, będą zachwyceni dynamicznymi osiągami samochodu oraz jego zawansowanymi technologiami elektryfikacji.
„Wprowadzenie kolejnej generacji ikonicznego modelu, jakim jest X-Trail, to ogromna odpowiedzialność. Ma on ugruntowaną pozycję samochodu rodzinnego i towarzysza przygód, wiemy więc, co cenią nasi klienci. W Nissanie X-Trail czwartej generacji otrzymają oni możliwość zintensyfikowania swoich przygód dzięki zaawansowanemu zelektryfikowanemu układowi napędu na cztery koła połączonemu z intuicyjną i przyjazną technologią” – powiedział François Bailly, starszy wiceprezes i dyrektor naczelny ds. planowania Nissana w regionie AMIEO.
Spis treści
Nowoczesna i aerodynamiczna linia
Głównym elementem decydującym o atrakcyjności Nissana X-Trail w poprzednich trzech generacjach był jego charakterystyczny styl emanujący wytrzymałością i solidnością, nie będąc jednocześnie agresywnym.
Zarówno nadwozie, jak i wnętrze modelu czwartej generacji odzwierciedlają jego istotę – wszechstronność i ducha przygody. Charakterystyczne elementy designu Nissana czyli dach sprawiający wrażenie unoszącego się w powietrzu oraz wlot powietrza w kształcie litery V zgrabnie podkreślają linię nadwozia. Przód ozdobiony jest efektownymi, wąskimi reflektorami sprawiającymi wrażenie wtopionych w zderzak. Światła dzienne połączone z kierunkowskazami biegną wzdłuż linii wyznaczonej pokrywą silnika.
Z profilu uwagę zwracają muskularne przednie i tylne nadkola sprawiające, że X-Trail na drodze prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. W dolnej części drzwi umieszczono wstawki, które nadają płynności tej części nadwozia.
Rewolucyjny napęd E-power
Nowy X-Trail będzie drugim europejskim modelem Nissana, który zostanie wyposażony w innowacyjny układ napędowy ePOWER. Jest to oferowane wyłącznie przez Nissana, unikatowe rozwiązanie w zakresie elektryfikacji, które pozwala cieszyć się wrażeniami z jazdy jak samochodem elektrycznym bez konieczności doładowywania akumulatora.
Układ, wprowadzony po raz pierwszy w Japonii w 2017 roku w modelu Note, sprawił, że samochód ten stał się bestsellerem na rynku, a klienci pokochali połączenie płynności jazdy i łatwych do uzyskania osiągów bez potrzeby używania kabli do ładowania.
W skład montowanego w nowym modelu X-Trail układu e-POWER wchodzi wysokowydajny akumulator, silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 150 kW. Ten unikatowy napęd powoduje, że moc na koła przenoszona jest wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, czego skutkiem jest natychmiastowe i płynne przyspieszenie.
Aby spełnić oczekiwania europejskich konsumentów i wymogi związane z codziennym użytkowaniem samochodu, napęd e-POWER, w który wyposażony jest nowy Nissan X-Trail, został gruntownie zmodyfikowany. Japońska wersja modelu Note wyposażona była w silnik benzynowy o pojemności 1,2 l ładujący akumulator trakcyjny, a maksymalna moc pojazdu wynosiła 106 KM. Na rynku europejskim jednostka ta została zastąpiona benzynowym silnikiem o zmiennym stopniu sprężania i pojemności 1,5 l, a moc układu napędowego została zwiększona do 150 kW (204 KM).
Wyjątkową cechą systemu e-POWER jest fakt wykorzystania silnika benzynowego jedynie w celu wytwarzania energii elektrycznej – koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje w optymalnym zakresie obrotów, co przekłada się na dużą oszczędność paliwa w warunkach miejskich.
We wnętrzu jest jakby luksusowo
Kabina Nissana X-Trail wyznacza nowe standardy w zakresie stylistyki i parametrów użytkowych.
Zaawansowane technologie Nissan Intelligent Mobility dostępne są na wyciągnięcie ręki kierującego, a wszystkiemu przyświeca naczelna zasada priorytetu komfortu i jakości. Materiały klasy premium, inteligentne funkcje i dobrze przemyślane detale wzbogacają wnętrze pojazdu, które cechuje się najwyższej klasy wzornictwem i praktycznością pod każdym względem.
Wiele uwagi poświęcono także ergonomii dźwigni zmiany biegów oraz przycisków, które są miłe w dotyku i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Badania wśród klientów jasno pokazały, że chcą oni, by podstawowe funkcje pojazdu były łatwe w użytkowaniu. Dlatego też X-Trail wyposażony został w proste i intuicyjne sterowanie systemem klimatyzacji, a także przyciski odpowiadające za najważniejsze funkcje na ekranie – system audio czy nawigację.
Nowy Nissan X– Trail wygląda zachwycająco. Widać, że ta marka wsłuchuje się w głos swoich klientów i wprowadza zmiany w bardzo przemyślany sposób. Wnętrze zachęca do spędzania długich godzina podróży nowym X–Trailem, a dodatkowy rząd siedzeń pozwala na zabranie wielu osób.
Wprowadzenie zelektryfikowanych wersji tego samochodu sprawi, że będzie to bardzo chętnie kupowany model. Ostatnio Nissan idzie w bardzo dobrym kierunku. Ich samochody są coraz lepsze i ładniejsze, a ich właściwości jezdne wywyższają się na tle konkurencji. Hybrydowy Juke prowadził się bardzo dobrze. Jak będzie z nowym X–Trailem? Dowiemy się tego w niedalekiej przyszłości.
e-POWER | Silnik spalinowy VC-T 1,5 l | ||||
Liczba miejsc | 5 | 7 | 5 | 7 | |
Napęd na koła | 2WD | e-4ORCE 4WD | 2WD | ||
Maksymalna moc (kW/KM) | 150 / 204 | 157 / 213 | 157 / 213 | 120 / 163 | |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 330 | 330 | 330 | 300 | |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) | 131 – 134 | 143 – 145 | 146 – 148 | 161 – 164 | 164 – 166 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) | 5,8 – 5,9 | 6,3 – 6,4 | 6,4 – 6,5 | 7,1 – 7,2 | 7,2 – 7,4 |
Maksymalna prędkość (km/h) | 170 | 180 | 180 | 200 | |
0-100 km/h (s) | 8,0 | 7,0 | 7,2 | 9,6 |