Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Wiadomości

Nowy Nissan X–Trail – wygląda zachęcająco

Kolejny etap zelektryfikowanej ofensywy produktowej Nissana nabiera kształtów wraz z europejską premierą nowej, czwartej generacji modelu X-Trail.

Aby stworzyć jego kolejną odsłonę Nissan wykorzystał DNA, które sprawdziło się w trzech poprzednich generacjach modelu: atletyczną sylwetkę, wszechstronność oraz zaawansowane właściwości jezdne dzięki napędowi na cztery koła. Nowy X-Trail będzie dostępny w wersji 5-oraz 7-miejscowej, co umożliwi komfortowe wyjazdy w gronie rodziny i przyjaciół. 

Dzięki nowej płycie podłogowej Aliansu, CMF-C, będącej wizytówką zaawansowanej inżynierii, innowacji i technologii, nowy X-Trail po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie SUV ów. Klienci, którzy kochają przygody, będą zachwyceni dynamicznymi osiągami samochodu oraz jego zawansowanymi technologiami elektryfikacji. 

„Wprowadzenie kolejnej generacji ikonicznego modelu, jakim jest X-Trail, to ogromna odpowiedzialność. Ma on ugruntowaną pozycję samochodu rodzinnego i towarzysza przygód, wiemy więc, co cenią nasi klienci. W Nissanie X-Trail czwartej generacji otrzymają oni możliwość zintensyfikowania swoich przygód dzięki zaawansowanemu zelektryfikowanemu układowi napędu na cztery koła połączonemu z intuicyjną i przyjazną technologią” – powiedział François Bailly, starszy wiceprezes i dyrektor naczelny ds. planowania Nissana w regionie AMIEO. 

Nowoczesna i aerodynamiczna linia

Głównym elementem decydującym o atrakcyjności Nissana X-Trail w poprzednich trzech generacjach był jego charakterystyczny styl emanujący wytrzymałością i solidnością, nie będąc jednocześnie agresywnym. 

Zarówno nadwozie, jak i wnętrze modelu czwartej generacji odzwierciedlają jego istotę – wszechstronność i ducha przygody. Charakterystyczne elementy designu Nissana czyli dach sprawiający wrażenie unoszącego się w powietrzu oraz wlot powietrza w kształcie litery V zgrabnie podkreślają linię nadwozia. Przód ozdobiony jest efektownymi, wąskimi reflektorami sprawiającymi wrażenie wtopionych w zderzak. Światła dzienne połączone z kierunkowskazami biegną wzdłuż linii wyznaczonej pokrywą silnika. 

Z profilu uwagę zwracają muskularne przednie i tylne nadkola sprawiające, że X-Trail na drodze prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. W dolnej części drzwi umieszczono wstawki, które nadają płynności tej części nadwozia. 

Rewolucyjny napęd E-power

Nowy X-Trail będzie drugim europejskim modelem Nissana, który zostanie wyposażony w innowacyjny układ napędowy ePOWER. Jest to oferowane wyłącznie przez Nissana, unikatowe rozwiązanie w zakresie elektryfikacji, które pozwala cieszyć się wrażeniami z jazdy jak samochodem elektrycznym bez konieczności doładowywania akumulatora. 

Układ, wprowadzony po raz pierwszy w Japonii w 2017 roku w modelu Note, sprawił, że samochód ten stał się bestsellerem na rynku, a klienci pokochali połączenie płynności jazdy i łatwych do uzyskania osiągów bez potrzeby używania kabli do ładowania. 

W skład montowanego w nowym modelu X-Trail układu e-POWER wchodzi wysokowydajny akumulator, silnik spalinowy o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 150 kW. Ten unikatowy napęd powoduje, że moc na koła przenoszona jest wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, czego skutkiem jest natychmiastowe i płynne przyspieszenie. 

Aby spełnić oczekiwania europejskich konsumentów i wymogi związane z codziennym użytkowaniem samochodu, napęd e-POWER, w który wyposażony jest nowy Nissan X-Trail, został gruntownie zmodyfikowany. Japońska wersja modelu Note wyposażona była w silnik benzynowy o pojemności 1,2 l ładujący akumulator trakcyjny, a maksymalna moc pojazdu wynosiła 106 KM. Na rynku europejskim jednostka ta została zastąpiona benzynowym silnikiem o zmiennym stopniu sprężania i pojemności 1,5 l, a moc układu napędowego została zwiększona do 150 kW (204 KM). 

Wyjątkową cechą systemu e-POWER jest fakt wykorzystania silnika benzynowego jedynie w celu wytwarzania energii elektrycznej – koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje w optymalnym zakresie obrotów, co przekłada się na dużą oszczędność paliwa w warunkach miejskich. 

We wnętrzu jest jakby luksusowo

Kabina Nissana X-Trail wyznacza nowe standardy w zakresie stylistyki i parametrów użytkowych. 

Zaawansowane technologie Nissan Intelligent Mobility dostępne są na wyciągnięcie ręki kierującego, a wszystkiemu przyświeca naczelna zasada priorytetu komfortu i jakości. Materiały klasy premium, inteligentne funkcje i dobrze przemyślane detale wzbogacają wnętrze pojazdu, które cechuje się najwyższej klasy wzornictwem i praktycznością pod każdym względem. 

Wiele uwagi poświęcono także ergonomii dźwigni zmiany biegów oraz przycisków, które są miłe w dotyku i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Badania wśród klientów jasno pokazały, że chcą oni, by podstawowe funkcje pojazdu były łatwe w użytkowaniu. Dlatego też X-Trail wyposażony został w proste i intuicyjne sterowanie systemem klimatyzacji, a także przyciski odpowiadające za najważniejsze funkcje na ekranie – system audio czy nawigację. 

Nowy Nissan X– Trail wygląda zachwycająco. Widać, że ta marka wsłuchuje się w głos swoich klientów i wprowadza zmiany w bardzo przemyślany sposób. Wnętrze zachęca do spędzania długich godzina podróży nowym X–Trailem, a dodatkowy rząd siedzeń pozwala na zabranie wielu osób. 

Wprowadzenie zelektryfikowanych wersji tego samochodu sprawi, że będzie to bardzo chętnie kupowany model. Ostatnio Nissan idzie w bardzo dobrym kierunku. Ich samochody są coraz lepsze i ładniejsze, a ich właściwości jezdne wywyższają się na tle konkurencji. Hybrydowy Juke prowadził się bardzo dobrze. Jak będzie z nowym X–Trailem? Dowiemy się tego w niedalekiej przyszłości. 


e-POWERSilnik spalinowy VC-T 
 1,5 l
Liczba miejsc5757
Napęd na koła2WDe-4ORCE 4WD2WD
Maksymalna moc (kW/KM)150 / 204157 / 213157 / 213120 / 163
Maksymalny moment obrotowy (Nm)330330330300
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km)131 – 134143 – 145146 – 148161 – 164164 – 166
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km)5,8 – 5,96,3 – 6,46,4 – 6,57,1 – 7,27,2 – 7,4
Maksymalna prędkość (km/h)170180180200
0-100 km/h (s)8,07,07,29,6

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...