Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Wiadomości

Nareszcie jest! Nowe Maserati GranTurismo!

Masearti GranTurismo to legendrany model dla tej włoskiej Marki. Długo czekaliśmy na jego kolejne wcielenie, ale w końcu jest! I jest cudowny. 

Coupé GranTurismo łączy wysokie, typowe dla samochodu sportowego osiągi z komfortem odpowiednim na długie dystanse, zarówno w wersji z mocnym silnikiem spalinowym, jak i z innowacyjnym napędem w 100% elektrycznym. Nowa odsłona modelu stanowi punkt odniesienia ucieleśniający koncepcję „Inni po prostu podróżują” i przenosi Maserati w przyszłość: to pierwszy samochód w historii marki, w którym zastosowano całkowicie elektryczny układ napędowy.

Design spójny z innymi modelami

Wygląd auta jest już w miarę znajomy. Przednie światła możemy kojarzyć z małego SUVa, Grecale, a tylne światła nawiązują do supersamochodu MC20. Nowe GranTurismo wygląda perfekcyjnie. To idealna równowaga pomiędzy pięknem a funkcjonalnością – bez ostentacji, z niezaprzeczalnie wyjątkowymi, natychmiastowo rozpoznawalnymi liniami. Sylwetka nawiązuje do poprzednika, który był uwielbiany przez klientów. 

We wnętrzu jest bardzo nowocześnie. Nie znajdziemy tam fizycznych przycisków. System opiera się głównie na trzech ekranach. Jeden 12,2 calowy za kierownicą i dwa dla kierowcy do obsługi wszystkich ustawień samochodu. Nowe GranTurismo jest wyposażone w system gestów, którymi możemy sterować poszczególnymi funkcjami samochodu. 

V8 nie ma, ale i tak jest dobrze

Legendarne już V8 zostało zastąpione znanym już silnikiem V6 Nettuno. Nie możemy jednak na to narzekać. W podstawowej wersji generuje on 490 koni, a jeżeli zdecydujemy się na wersję Trofeo, będziemy mieli do dyspozycji już 550 koni i 650 Nm. Sami więc widzicie, że osiągi są naprawdę przyjemne. 

Największą ekscytację budzi jednak wersja całkowicie elektryczna, czyli Folgore. Ta wersja charakteryzuje się niebagatelną mocą 760 koni i aż 1350 Nm. To pozwala na sprint do setki w 2,7s, a prędkość maksymalna to 320 km/h. Ta prędkość po prostu nie pasuje do aut elektrycznych, ale właśnie to tworzy z elektrycznego GranTurismo wyjątkowe auto. Zarówno w wersjach z silnikiem spalinowym jak i w elektrycznej, napęd jest przekazywany na wszystkie koła. 

Jak na GranTurismo przystało, musi być wygodne

GranTurismo kryje w sobie 3 twarze. Sportowy charakter, luksus i wygoda. Inżynierom bardzo zależało na połączeniu tych 3 cech, dlatego na pokładzie nowe GT od Maserati znajdziemy pneumatyczne zawieszenie, które zadba o nasz komfort podczas dalekich podróży. Masearti twierdzi, że spokojnie zmieszczą się do środka 4 osoby. 

Luksusowe GT to i obszerne możliwości konfiguracji. Nowe Maserati GranTurismo może być wykończone wysokiej jakości drewnem lub włóknem węglowym, w bardziej sportowej konfiguracji. Wszystko zależy już właściwie od klienta. Rzecz jasna nie zabraknie także dużej ilości skóry, natomiast w elektrycznym Folgore znajdziemy Econyl, czyli nylon, który powstał z recyklingu sieci rybackich wyłowionych z morza.

Pozostaje więc zadać pytanie, czy nowe GranTurismo odniesie podobny sukces co poprzednik. Na pewno swoim pięknym wyglądem i charakterem podbije serca wielu kierowcom. Największą jednak zagadką jest elektryczna wersja Folgore i to jak odnajdzie się na rynku. Jasne jest jednak, że GranTurismo zrobi furorę na runku motoryzacyjnym. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Galerie