Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Wiadomości

Mercedes EQE SUV już w pełnym wydaniu!

Mercedes-EQ. EQE SUV. AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22" AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey Mercedes-EQ. EQE SUV. AMG Line Exterior, Night Package, Velvet brown metallic, 22" AMG multi-spoke light-alloy wheels, Electric Art Line Interior, Leather Nappa balao brown/neva grey

Niemiecki producent samochodów nareszcie pokazał długo wyczekiwanego elektrycznego SUVa. EQE SUVa ciężko odróżnić od modelu EQS SUV. Ten sam zabieg został zastosowany w przypadku elektrycznych limuzyn od Mercedesa. Widać firma uznała to za krok w odpowiednią stronę. 

Gama samochodów EQ się stale rozwija. EQE SUV to kolejny elektryk Mercedesa, którego plan zelektryfikowania całej gamy idzie bardzo dobrze. Patrząc na pierwsze zdjęcia możemy mieć wyraźnie, że to EQS SUV w mniejszym wydaniu. Nie mogę jednak powiedzieć, że nowy model z gwiazdą na masce to mały samochód. EQE SUV mierzy bowiem 4863 mm długości, 1940 mm szerokości i 1686 mm wysokości. Ma przy tym 3030 mm rozstawu osi – o 180 mm mniej niż wspomniany EQS SUV. Co ciekawe, jest też nieco krótszy niż EQE Sedan. Niestety jak wiele luksusowych elektryków, waży sporo – minimum 2,6 tony.

W środku też poczujemy się znajomo, bowiem wnętrze jest zrobione na wzór EQS SUV. Znajdziemy tam dobrze znany już Hyperscreen, drewno, skóry czy aluminium. Z pewnością każdy znajdzie tu coś dla siebie. 

W kwestiach napędów też mamy szeroki wybór. Klienci dostaną do wyboru aż pięć wariantów: EQE 350+, EQE 350 4Matic, EQE 500 4Matic, AMG EQE 43 oraz AMG EQE 53. W każdym dostaniemy ten sam akumulator o pojemności 90,6 kWh, znany zresztą z sedana. Dane techniczne też nie zaskakują.

W podstawowej wersji 350+ mamy napęd na tylną oś. Do dyspozycji jest 293 KM mocy i 565 Nm. Ta ilość mocy z pewnością wystarczy każdemu. Zwłaszcza, że zasięg też jest imponujący, bo na jednym ładowaniu będziemy mogli przejechać 590 kilometrów. Wersja z oznaczeniem 350 4Matic dodaje nam drugi silnik – moc pozostaje bez zmian, ale maksymalny moment to już 765 Nm. Obiecywany zasięg zgodnie z WLTP to 558 km. Też nie jest źle. 

Dla tych, którzy kochają szybką i elektryzująca jazdę są inne wersje. EQE 500 4Matic – 400 KM i 858 Nm przekłada się na lepsze osiągi i do 547 km zasięgu. Dalej są już tylko odmiany sygnowane przez AMG. 43 oferuje 476 KM i 858 Nm, a 53 aż 626 KM i 858 Nm. W drugim przypadku klienci mogą dodatkowo zdecydować się na pakiet AMG Dynamic Plus, podnoszący moc do 687 KM, a moment obrotowy do 1000 Nm. Nawet najbardziej wybredni klienci, którzy muszą mieć dużo mocy, narzekać nie będą. 

Nowy EQE SUV trafi na rynek już w najbliższych miesiącach. Cen narazie nie znamy, ale jednego jesteśmy pewni. Tanio na pewno nie będzie. EQS SUV startuje od 590 tysięcy złotych. W przypadku EQE SUVa będzie trochę taniej, ale wielkiej różnicy się nie należy spodziewać. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...