Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Bez kategorii

Fernando Alonso – ciągle głodny lew

ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 22: Fernando Alonso of Spain and Aston Martin F1 Team looks on from the pit wall during Formula 1 testing at Yas Marina Circuit on November 22, 2022 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Fernando Alonso to hiszpański kierowca wyścigowy, dwukrotny mistrz świata Formuły 1, który zdobył swoje tytuły w latach 2005 i 2006. Urodzony 29 lipca 1981 roku w Oviedo, Asturia, Alonso jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców swojego pokolenia.

Alonso rozpoczął swoją karierę w Formule 1 w 2001 roku jako kierowca testowy zespołu Minardi. W 2003 roku dołączył do zespołu Renault, gdzie zdobył swoje pierwsze zwycięstwo w Grand Prix w 2003 roku podczas Grand Prix Węgier. W kolejnym sezonie odniósł swoje pierwsze mistrzostwo świata Formuły 1, stając się wtedy najmłodszym mistrzem świata w historii Formuły 1.

W 2005 roku Alonso powtórzył swój sukces, zdobywając drugi tytuł mistrza świata w wieku 24 lat. W ciągu swojej kariery Alonso odniósł 32 zwycięstwa w Grand Prix, 22 pole positions oraz 97 miejsc na podium.

W 2007 roku Alonso przeniósł się do zespołu McLaren-Mercedes, gdzie był partnerem zespołowym dla ówczesnego mistrza świata, Lewisa Hamiltona. Jednakże Alonso i Hamilton mieli wiele konfliktów, co przyczyniło się do jego powrotu do zespołu Renault w 2008 roku.

Po kilku latach w zespole Ferrari, Alonso powrócił do Renault w 2021 roku, gdzie zajął 10. miejsce w klasyfikacji końcowej sezonu. W lutym 2021 roku ogłosił swoją decyzję o powrocie do Formuły 1 z zespołem Alpine F1 Team (dawniej Renault).

Poza Formułą 1, Alonso brał udział w innych wyścigach samochodowych, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, wyścig Indianapolis 500 i Rajd Dakar. W 2018 roku wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans wraz z zespołem Toyoty, a w 2019 roku wziął udział w Indianapolis 500.

Fernando Alonso jest uważany za jednego z najlepszych kierowców w historii Formuły 1. Jego talent i umiejętności, a także jego determinacja i zaangażowanie w wyścigi sprawiły, że zyskał liczne grono fanów na całym świecie.

Przygoda Fernando Alonso w Ferrari

Fernando Alonso dołączył do zespołu Ferrari w 2010 roku, po pięciu sezonach spędzonych w zespole Renault. Przeprowadzka ta była bardzo ważnym krokiem w karierze hiszpańskiego kierowcy, ponieważ Ferrari to jeden z najbardziej prestiżowych i zasłużonych zespołów w historii Formuły 1.

W swoim pierwszym sezonie w Ferrari, Alonso odniósł cztery zwycięstwa i zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, tracąc jedynie pięć punktów do zwycięzcy – Sebastiana Vettela. W kolejnym sezonie Alonso ponownie zajął drugie miejsce w klasyfikacji, tym razem przegrywając z Vettelem o 122 punkty.

W sezonie 2012 Alonso miał niesamowity sezon, zdobywając trzy zwycięstwa i aż 13 miejsc na podium. Był to prawdopodobnie jego najlepszy sezon w Ferrari. Mimo to, po dramatycznym finale sezonu, gdzie przegrał tytuł mistrza świata z Vettelem, Alonso powiedział, że ten sezon to „najtrudniejsze cztery sekundy w jego życiu”.

W kolejnym sezonie Alonso zdobył tylko dwa zwycięstwa i zajął drugie miejsce w klasyfikacji, tracąc ostatecznie aż 155 punktów do mistrza świata, Vettela. W 2014 roku Alonso miał bardzo słaby sezon, nie odnosząc żadnego zwycięstwa i zajmując dopiero szóste miejsce w klasyfikacji końcowej.

Po pięciu sezonach spędzonych w Ferrari, Alonso postanowił powrócić do zespołu McLaren-Honda, gdzie miał nadzieję na kolejne sukcesy. Jednakże McLaren miał wtedy problemy z osiągnięciem konkurencyjności, co ograniczało jego wyniki. W 2018 roku Alonso ogłosił, że nie będzie kontynuował swojej kariery w Formule 1, ale wciąż pozostaje aktywnym kierowcą wyścigowym, biorąc udział w różnych innych wyścigach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans czy Rajd Dakar.

Mimo że Fernando Alonso nie zdobył tytułu mistrza świata w Ferrari, jego pięcioletni pobyt w tym zespole był bardzo udany i dał mu wiele wspaniałych wspomnień. Alonso był bardzo szanowany przez swoich kolegów z zespołu oraz przez fanów Ferrari na całym świecie. Jego talent i zaangażowanie w wyścigi sprawiły, że jest on uważany za jednego z najlepszych kierowców w historii Formuły 1.

Najlepszy wyścig Fernando Alonso

Fernando Alonso, dwukrotny mistrz świata Formuły 1, ma na swoim koncie wiele niesamowitych wyścigów, ale jeden z nich szczególnie wyróżnia się spośród innych – to wyścig Grand Prix Europy w 2012 roku.

Wyścig ten odbył się na ulicznym torze w Walencji. Alonso startował z 11. pozycji na gridzie, co było dość słabym wynikiem jak na jego standardy. Jednak już na samym początku wyścigu, hiszpański kierowca zaczął imponującą jazdę, wyprzedzając kolejnych rywali i awansując na wyższe pozycje.

W międzyczasie doszło do awarii samochodu lidera wyścigu, Sebastiana Vettela, co dało Alonso szansę na walkę o zwycięstwo. W drugiej połowie wyścigu Alonso stoczył zaciętą walkę z Kimim Raikkonenem, zdobywcą tytułu mistrza świata z 2007 roku, który zajmował prowadzenie.

Na 13 okrążeniu przed końcem wyścigu Alonso zdołał wyprzedzić Raikkonena i objąć prowadzenie. W kolejnych okrążeniach hiszpański kierowca utrzymywał przewagę nad swoim rywalem, co pozwoliło mu na zwycięstwo.

Ten wyścig był szczególnie ważny dla Alonso, ponieważ odbył się on na jego rodzimym torze, a jego zwycięstwo przyniosło wielką radość dla kibiców hiszpańskiej Formuły 1. Ponadto, zwycięstwo to przyspieszyło walkę Alonsa o mistrzostwo świata w sezonie 2012, co niestety nie udało się zrealizować.

Wyścig Grand Prix Europy w 2012 roku był nie tylko jednym z najlepszych w karierze Fernando Alonso, ale również jednym z najbardziej ekscytujących w historii Formuły 1. Hiszpański kierowca po raz kolejny zademonstrował swoje niezwykłe umiejętności i determinację, co zasługuje na wielkie uznanie.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...