Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Bez kategorii

BMW X2 Mesh Edition – miejski crossover z charakterem BMW

Jeżeli ostatnio szukaliście miejskiego auta z napędem hybrydowym, to BMW ma dla was propozycje. BMW X2 Mesh Edition, to hybrydowa wersja dobrze znanego, miejskiego crossovera od niemieckiej marki. I to właśnie, dzięki tej specjalnej odmianie, można poczuć się wyjątkowo w tym samochodzie.

Czym różni się Mesh Edition od standardowej?

W zasadzie zmiany można zauważyć tylko w stylistyce. Szary kolor z pomarańczowymi wstawkami wyróżnia ten model na tle innych. Ten model skierowany jest do grupy młodych wiekiem lub duchem odbiorców. Charakterystyczny wygląd dzięki atrapie chłodnicy BMW M Mesh w błyszczącym czarnym kolorze z misterną trójwymiarową siatką, inspirowany jest sportami motorowymi.

Kolejnym czynnikiem, który wyróżnia X2 są felgi. Do wyboru są w rozmiarze 19 i 20 cali. Ale nie o rozmiar tu chodzi. Design tych felg jest niesamowity. W żadnym innym BMW nie dostaniemy tak pięknie wystylizowanych obręczy. Pomarańczowe elementy i literka M idealnie uzupełniają już ładną stylistykę X2.

BMW X2 Mesh Edition – jak jeździ?

Ten samochód wygląda jak seria 1 na szczudłach. Jest wyższy i ma więcej miejsca w środku, więc można się spodziewać, że prowadzenie jest gorsze i buja na zakrętach. Nic z tych rzeczy. Samochód wyśmienite trzyma się w zakrętach. Nie ma żadnych niekontrolowanych przechyleń, a zawieszenie idealnie wybiera nierówności. Nawet na leśnych drogach, gdzie zdarzały się głębsze doły, BMW super sobie z nimi radziło. Dzięki dość dużemu prześwitowi, nie musimy się martwić, że o coś zahaczymy, nawet miejska dżungla jest nam nie straszna. Bez problemu wjedziemy pod każdy krawężnik.

Skoro już mowa o krawężnikach to czas opowiedzieć jak X2 radzi sobie z parkowaniem. Nawet miejski crossover powinien bez problemu wciskać się w wąskie miejsca parkingowe oraz miejskie uliczki. Nie inaczej jest w przypadku BMW X2, która sobie z tym świetnie radzi. Manewry tym samochodem to czysta przyjemność. Dodatkowo masa systemów wspomagających parkowanie sprawia, że wjedziemy dosłownie wszędzie.

Było już o zawieszeniu, to teraz pora na silnik. BMW X2 to hybryda typu Pług-IN, więc możemy jeździć na samym silniku elektrycznym lub spalinowym, który jest wspomagany elektrycznym. Oczywiście możemy podłączyć auto do gniazdka, aby przez noc się naładowało. Do dyspozycji jest silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra i mocy 125 koni oraz elektryczny o mocy 95 koni. Łącznie jest 220 koni, które rozpędzają X2 w 6,5 sekundy do setki. Warto wspomnieć o 7 – biegowej skrzyni biegów, która podczas spokojnej jazdy w sposób nieodczuwalny zmienia biegi, a po mocniejszym wciśnięciu gazu, momentalnie redukuje bieg i zwiększa swoje obroty. Naprawdę super skrzynia. Dzięki napędowi na cztery koła i współpracy dwóch silników, auto naprawdę żwawo przyśpiesza i w każdym momencie jest zapas mocy.

X2 w wersji hybrydowej, można jechać także na samym prądzie. Po pełnym naładowaniu akumulatorów, możemy przejechać około 50 kilometrów. Podczas testów udało mi się maksymalnie przejechać 48 kilometrów, ale klimatyzacja i wszystkie urządzenia były aktywne, więc zasięg prezentowany przez BMW jest naprawdę realny. Samochód jest wtedy naprawdę cichy i nawet podczas jazdy po drodze szybkiego ruchu nie słyszymy żadnych dźwięków. Duży plus za wyciszenie auta. Ładowanie do pełna ze zwykłego gniazdka zajmuje około 5 godzin. Za to przy użyciu stacji BMW lub Wallboxa baterie naładują się już w około 3 godziny. W trybie elektrycznym X2 maksymalnie pojedzie 135 km/h.

BMW X2 e25 MESH EDITION SESSION FOT.Damian Kramski

BMW X2 Mesh Edition – Stylistyka

BMW w wersji Mesh Edition wyróżnia się stylistyką. Sportowy charakter auta jest jeszcze bardziej podkreślony przez wloty powietrza, czarny grill oraz duże, 19 calowe felgi. Mesh Edition posiada zupełnie nowy przód, bardziej agresywny i aerodynamiczny. Czarna pokrywa chłodnicy w połączeniu z wlotami powietrza umieszczonymi po bokach dodaje agresywności w przodzie X2. Całość wygląda fenomenalnie. Pasy na masce i z boku podkreślają wyjątkowość tego modelu, ponieważ jest to dostępne tylko i wyłącznie w tej wersji. Z tyłu czarny zderzak z niestety pojedynczym wydechem. Ciekawie wygląda przedłużony dach nad tylną szybą. Na środku jest delikatne przetłoczenie mające na celu tworzyć delikatny docisk podczas wyższych prędkości. Niespotykana rzecz w crossoverze.

W środku piękna, brązowa skóra, którą obszyte są kubełkowe fotele. Te fotele są fantastyczne. Wygodne, a na zakrętach wyśmienite trzymają kierowcę. Można je elektrycznie regulować i dostosować do swoich preferencji. Naprawdę cudo, aż nie chciało się z nich wychodzić. Nawet po dłuższej trasie nie było mowy o jakimś bólu w plecach. Dalej, dobrze znany wszystkim system multimedialny BMW, który działał płynnie i wszystko łatwo znaleźć. Był Apple CarPlay, który na dużym ekranie wyglądał świetnie. Deska została wykończona materiałami naprawdę wysokiej jakości, nic nie skrzypiało ani stukało. Wszystko super spasowane. Największe zastrzeżenie mam do drążka skrzyni biegów. Był po prostu fatalny. Brzydki i kompletnie nie pasował do BMW, które zawsze wyróżniało się na tle konkurencji w tym aspekcie. Nie wiem, kto wpadł na taki absurdalny pomysł, pakować tam coś tak brzydkiego. Na szczęście w nocy nie zwróci to waszej uwagi, bo na pewno będziecie się zachwycali pięknym podświetleniem drzwi i boków w środku, które robi naprawdę fajne wrażenie. W menu auta można zmieniać kolory na pasujący aktualnemu humorowi i stworzyć odpowiednią atmosferę. Całość wnętrza jest naprawdę piękna.

BMW X2 Mesh Edition – podsumowanie

Z całą pewnością ta wersja X2 zwraca na siebie uwagę. Przechodnie z chęcią odwracają głowę, aby jeszcze dłużej podelektować się jej wyglądem. Takie jest właśnie jej założenie, wyróżnić się z tłumu. To BMW się na pewno udało. Poza super wyglądem, właściwości jezdne są na naprawdę dobrym poziomie. Dodatkowo jest oszczędna, ponieważ to hybryda, więc w nocy możemy ją ładować i cały dzień korzystać tylko z silnika elektrycznego nie zużywając mililitra benzyny. Super sprawa dla kogoś, kto potrzebuje auto do miasta, ale czasem lubi wyjechać sobie gdzieś na weekend. Hybrydowa BMW X2 jest idealnym kompromisem pomiędzy oszczędna jazdą, a sportowymi osiągami. Już teraz X2 znalazła wielu fanów, a specjalna wersja Mesh Edition, na pewno powiększy grono szczęśliwych posiadaczy BMW.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...