Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Wiadomości

BMW jeszcze szybciej zmierza w stronę elektromobilności

BMW Group przyspiesza rozwój elektromobilności i nabierze jeszcze większego rozpędu wraz z następną generacją pojazdów – „Nową Klasą”. Tym samym 50 procentowy udział pojazdów elektrycznych w globalnej sprzedaży firmy może zostać osiągnięty wcześniej niż w 2030 roku. 

W tym celu BMW Group inwestuje w rozbudowę swojej międzynarodowej sieci produkcyjnej. Na przykład meksykański zakład w San Luis Potosì będzie w przyszłości produkował całkowicie elektryczne modele „Nowej Klasy” i uruchomi w tym celu własną linię montażową akumulatorów wysokonapięciowych.

— Konsekwentnie ukierunkowujemy naszą sieć produkcyjną na elektromobilność. W Meksyku zainwestujemy 800 mln euro w nasz zakład i stworzymy około 1000 nowych miejsc pracy — powiedział Milan Nedeljkovic członek zarządu ds. produkcji w San Luis Potosì podczas spotkania z udziałem prezydenta Meksyku Andresa Manuela Lopeza Obradora i gubernatora San Luis Potosì Ricarda Gallardo Cardona.

— Pierwsze pojazdy „Nowej Klasy” zjadą z linii produkcyjnej w naszym węgierskim zakładzie w Debreczynie w 2025 roku, a następnie w głównym zakładzie w Monachium. Dodatkowy wolumen osiągniemy dzięki integracji „Nowej Klasy” w zakładzie w San Luis Potosì od 2027 roku — kontynuował Milan Nedeljkovic.

Całkiem niedawno firma zapowiedziała inwestycje w wysokości 1,7 mld dolarów na rozbudowę zakładu produkcyjnego w Spartanburgu w USA. Obejmuje to miliard dolarów na przygotowanie do produkcji pojazdów elektrycznych w amerykańskiej fabryce firmy oraz 700 milionów dolarów na budowę nowego centrum montażu akumulatorów wysokonapięciowych w pobliskim Woodruff. Do 2030 roku BMW Group zamierza produkować w Stanach Zjednoczonych co najmniej sześć elektrycznych modeli.

Modele elektryczne uzupełniają program produkcji w Meksyku

Kolejne 800 mln euro zostanie zainwestowane w Meksyku. 500 mln euro z tej kwoty zostanie przeznaczone na budowę nowego centrum montażu akumulatorów wysokonapięciowych na terenie fabryki w San Luis Potosì. Nowe centrum montażowe zajmuje około 85 tysięcy metrów kwadratowych. Ponad 500 dodatkowych pracowników będzie tam produkować akumulatory nowej generacji do pojazdów elektrycznych.

— Dzięki tej inwestycji nasz zakład w San Luis Potosì odegra centralną rolę w transformacji BMW Group w kierunku mobilności elektrycznej. Firma zwiększa swoje zaangażowanie w Meksyku i w naszym zakładzie. To nie tylko zasługa strategicznego położenia, ale przede wszystkim znakomitego zespołu, który w ciągu niespełna czterech lat od otwarcia wyprodukował już trzy modele na 74 światowe rynki, które wyróżniają się doskonałą jakością — powiedział Harald Gottsche, prezes i dyrektor generalny zakładu BMW Group w San Luis Potosì.

W zakładzie, który został oddany do użytku w 2019 roku, około 3000 pracowników produkuje obecnie BMW serii 3 Limuzyna, BMW serii 2 Coupé i M2, niektóre z nich wyłącznie na rynek światowy. Fabryka została zaprojektowana w sposób bardzo elastyczny, tak aby do wdrożenia nowej architektury pojazdów elektrycznych wymagane były tylko drobne korekty w konstrukcji nadwozia i montażu. Cechą szczególną „Nowej Klasy” jest to, że akumulator wysokonapięciowy jest zintegrowany bezpośrednio z konstrukcją pojazdu. W celu włączenia tego nowego procesu do produkcji linia montażowa w San Luis Potosì zostanie rozbudowana. Zakład rozpoczął już zatrudnianie i szkolenie nowych pracowników oraz zwiększył liczbę miejsc dla uczniów w bieżącym roku szkoleniowym. W kwietniu w zakładzie rozpocznie pracę druga zmiana, zapewniając kolejne 500 miejsc pracy, dzięki czemu w przyszłości w San Luis Potosì będzie pracować łącznie około 1000 dodatkowych pracowników.

BMW iFACTORY jako nadrzędna koncepcja produkcji

Milan Nedeljkovic, członek zarządu ds. produkcji, powiedział – Elastyczność i wydajne procesy są niezwykle ważnymi cechami naszej koncepcji BMW iFACTORY, która odzwierciedla naszą strategiczną wizję produkcji.

Zakład w San Luis Potosì charakteryzuje się odpowiedzialnym wykorzystaniem zasobów i działaniami ograniczającymi emisję CO2. W tym suchym regionie szczególnie ważne jest oszczędne korzystanie z wody. W zakładzie działa pierwsza w BMW Group lakiernia całkowicie wolna od ścieków procesowych. Woda potrzebna do procesu lakierowania jest oczyszczana i ponownie wykorzystywana. Ponadto zakład pozyskuje wyłącznie zieloną energię elektryczną, którą wytwarza w instalacji solarnej o powierzchni ponad 70 tysięcy m2 na terenie fabryki i uzupełnia energią elektryczną z zewnętrznej farmy solarnej.

Nowo opracowane okrągłe ogniwa BMW optymalnie dopasowane do pojazdów NOWEJ KLASY

W modelach „Nowej Klasy” zastosowano nowe, okrągłe ogniwa akumulatorów litowo-jonowych, które zostały opracowane specjalnie do technologii BMW eDrive ówczesnej szóstej generacji. Nowy format akumulatorów zwiększy gęstość energii o ponad 20 procent, szybkość ładowania i zasięg nawet o 30 procent.

Jednocześnie emisja CO2 przy produkcji ogniw jest zmniejszona nawet o 60 procent dzięki temu, że dostawcy ogniw wykorzystują energię ze źródeł odnawialnych oraz – w przypadku surowców: litu, kobaltu i niklu – materiałów wtórnych, czyli materiałów będących już w obiegu.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...