Volkswagen ID.4 to jedno z najnowszych dzieł niemieckiego producenta samochodów, które zostało wprowadzone na rynek w 2020 roku. Jest to w pełni elektryczny samochód SUV, który został stworzony z myślą o ekologicznych rozwiązaniach oraz komforcie i bezpieczeństwie jazdy.
Spis treści
Volkswagen ID.4 – Design
ID.4 charakteryzuje się nowoczesnym i stylowym designem, który nawiązuje do innych modeli Volkswagena, takich jak ID.3 i Golf. Samochód został zaprojektowany z myślą o minimalizmie i funkcjonalności, co przekłada się na jego estetykę.
W przedniej części samochodu widać charakterystyczną, szeroką maskę z logo Volkswagena, a także nowoczesne reflektory LED. Linia dachu jest lekko opadająca, co nadaje samochodowi dynamicznego wyglądu. Tylna część pojazdu z kolei wyróżnia się lampami LED, które zostały połączone poprzez pas światła.
Opadająca linia boczna została zaprojektowana również z myślą o aerodynamicznej sylwetce. Dzięki temu podczas jazdy ID.4 może zużywać jeszcze mniej energii.
Volkswagen ID.4 – Wnętrze
Wnętrze ID.4 jest przestronne i minimalistyczne, co sprawia, że jazda w nim jest komfortowa. W samochodzie znajduje się wiele funkcjonalnych rozwiązań, takich jak dotykowy ekran systemu multimedialnego, którym można sterować za pomocą gestów.
Wersja pierwszej generacji ID.4 wyposażona jest w system nawigacji, klimatyzację, elektrycznie regulowane fotele i wiele innych funkcji, które podnoszą komfort jazdy. Wnętrze samochodu jest wykonane z wysokiej jakości materiałów, co wpływa na ogólną jakość wykonania oraz trwałość pojazdu.
Przekonałem się nawet do systemu multimedialnego, który miałem na pokładzie. Słyszałem średnie opinie, co do jego działania, ale okazało się, że nie jest najgorzej. Jedyną rzeczą do poprawy jest system nawigacji, który przez cały czas się zacina.
Volkswagen ID.4 – Silnik
ID.4 jest wyposażony w silnik elektryczny, który generuje moc 204 KM i moment obrotowy wynoszący 310 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 8,5 sekundy. Wersja z baterią o pojemności 77 kWh pozwala na przejechanie nawet do 522 km na jednym ładowaniu.
Wersja z mniejszą baterią o pojemności 52 kWh oferuje zasięg do 344 km. Samochód można ładować na stacjach szybkiego ładowania, co pozwala na naładowanie baterii do 80% w zaledwie 38 minut.
Zaskakujące jest w ID.4 zużycie energii. Po przejechaniu trasy, która wynosiła 134 kilometry, komputer pokazał średnie zużycie na poziomie 18 kWh. Biorąc pod uwagę kiepską pogodę i jazdę po autostradzie, wynik jest naprawdę bardzo dobry.
W mieście ta wartość spadała to 15/16 kWh. System rekuperacji radzi sobie świetnie. Spokojnie można sobie odpuścić korzystanie z hamulców, ponieważ auto wyhamuje podczas odzyskiwania energii.
Volkswagen ID.4 – Bezpieczeństwo
Volkswagen ID.4 został wyposażony w wiele systemów bezpieczeństwa, które mają zapewnić maksymalną ochronę podczas jazdy. Wśród nich znajdują się m.in. systemy ostrzegania przed kolizją, asystenta pasa ruchu, tempomatu adaptacyjnego oraz systemu monitorowania martwego pola.
Podsumowanie
Volkwagen ID.4 zrobił na mnie naprawdę świetne wrażenie. Wygoda podróżowania tym samochodem jest wręcz niesamowita. Prowadzenie też jest w porządku, jednak dla mnie jest on trochę za miękki, co jest odczuwalne na zakrętach.
Jednak podczas codziennej, spokojnej jazdy nie ma to najmniejszego znaczenia. Wtedy doceniamy to zawieszenie, zwłaszcza przemieszczając się po warszawskich, dziurawych drogach.