Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Testy

Volkswagen Golf Alltrack – rodzinne kombi, którym wjedziesz w teren

Golfa znają wszyscy. To jeden z najpopularniejszych samochodów na świecie. Ostatnio dostaliśmy do testów wersję Alltrack, która zaskoczyła dosłownie wszystkich swoją wszechstronnością oraz właściwościami jezdnymi. Volkswagen naprawdę się postarał tworząc auto, do którego zapakujemy całą rodzinę na wycieczkę po leśnych drogach. 

Niemiecka marka zaskoczyła wprowadzając ten model na rynek, bowiem konkurencja w tym segmencie jest dość mocna, a gatunek samochodów kombi, powoli wymiera. Czy Golf w terenowej wersji znajdzie skradnie komuś serce? 

Volkswagen Golf Alltrack – uterenowione kombi

Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z uterenowioną wersją. Poszerzone nadkola, czarna osłona chłodnicy, większy prześwit i srebrne relingi to podstawa terenowego Golfa. Poza tym wszystkim to normalny „Variant”. Napęd na 4 koła 4Motion zadba nie tylko o nasze bezpieczeństwo, ale i o szybki start spod świateł. Nieważne jakie warunki panują na drodze, Golf Alltrack bardzo żwawo przyśpiesza, z resztą 7,1 sekundy do setki mówi samo za siebie. Napęd na wszystkie koła przyda się także, kiedy będziemy chcieli zboczyć na polną drogę, a dzięki większemu prześwitowi mamy pewność, że uszkodzimy nic w naszym zawieszeniu.

Pod maską znajduje się 200-konny, 2.0 litrowy diesel połączony z 7–biegową skrzynią DSG. Osiągi są naprawdę przyzwoite. W mieście czy na dłuższych trasach taka moc jest naprawdę wystarczająca. Prowadzi się bardzo pewnie. Dzięki sztywnemu zawieszeniu nie doświadczymy tutaj bujania nawet w szybkich zakrętach. Jednak to rozwiązanie ma swoje minusy w kwestii komfortu jazdy. Od wersji Alltrack oczekiwałem bardziej miękkiego zawieszenia, co pozwoliłoby na pokonywanie dziur, torów czy różnego rodzaju progów zwalniających w większym komforcie. I oczywiście na szutrowych lub innych nieutwardzonych drogach ten komfort ma znaczenie. Widocznie inżynierowie mieli inne spojrzenie na ten aspekt.

Dostępna na pokładzie skrzynia DSG działa tu fenomenalnie. Dobieranie biegów jest bardzo dobre, a redukcja w momencie przyśpieszenia jest natychmiastowa. Wykorzystanie tej przekładni w tym aucie, to był znakomity pomysł, bo to auto stworzone jest do pokonywania długich dystansów, a w tym środowisku DSG odnajduje się perfekcyjnie. 

Volkswagen Golf Alltrack – design 

Oprócz tych wszystkich zmian kosmetycznych tworzących terenowy klimat, to całkiem normalny Golf. Jeżeli jesteś przeciwnikiem dotykowych ekranów, to wnętrze Alltrack’a na pewno Cię odstraszy. Nic na to nie poradzimy, postęp. Obsługa multimediów jest prosta i nie sprawia ona większych problemów, nawet podczas prowadzenia. 

Pewnie myślicie, że pozycja za kierownicą też jest inna, że siedzi się wyżej. Nic z tych rzeczy. Kompletnie nie czujemy, ze jedziemy podwyższonym autem. Moim zdaniem to super cecha, ponieważ pozycja za kierownicą w Golfie jest bardzo dobra. 

Jak na kombi przystało, musi dużo pomieścić. Golf Alltrack nie jest wyjątkiem od tej reguły i do bagażnika o pojemności 611 litrów, spokojnie spakujecie się całą rodziną. Z tyłu też jest dobrze. Bez większych problemów zmieszczą się dorosłe osoby i nie będą one narzekać na poziom komfortu. 

Volkswagen Golf Alltrack – zamiast SUVa?

Poza zbyt twardym zawieszeniem żadnych się nie dopatrzyłem. To porządny samochód, którym możemy wybrać się w naprawdę daleką podróż, a osiągi są na tyle wystarczające, że nie będzie Wam potrzebne szybsze auto. 

Spalanie w trasie na poziomie 5 litrów jest znakomitym wynikiem. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację na rynku paliwowym, uzyskanie takiego spalania w trasie to marzenie. W mieście podskoczyło do 7 litrów, ale to duże auto z 2.0 litrowym silnikiem o mocy 200 koni, więc nie można się zbytnio dziwić. Jeżeli jesteś fanem podwyższonych kombi to Golf w wersji Alltrack to naprawdę sensowna propozycja. 

Bazowa cena tego auta z silnikiem diesla to 195 190 złotych. Na początku możemy pomyśleć, że to dużo jak na golfa, ale w zamian dostajemy naprawdę bogate wyposażenie i auto niezwykle uniwersalne. Volkswagen Golf Alltrack to naprawdę dobre auto, które na pewno spełni swoją rolę. 

W czasach kiedy SUVy przejmują rynek, kombi z terenowymi dodatkami bardzo ciężko spotkać na ulicy. Volkwagen podjął bardzo odważną decyzję wprowadzając to auto na rynek, ale moim zdaniem całkowicie prawidłową. Nie wszyscy są fanami SUVów, więc takie kombi to idealna propozycja. Jego proporcję pozwolą na wybranie się w daleką podróż, a właściwości jezdne pozwolą na chwilę zabawy dla tatusiów, po odwiezieniu dzieci do szkół czy przedszkoli. Odpowiadając na pytanie, które zadałem na początku, swoją uniwersalnością, Golf Alltrack na pewno skradnie nie jedno serce. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...