Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Testy

Szybkie i stylowe przemieszczenie po mieście? Tylko z Vespą!

Jeżeli nie lubicie tracić czasu w korkach, a jazda na rowerze was męczy, jest jeszcze jedna alternatywa. Skuter. Popularność zdobyły po II wojnie światowej właśnie dzięki marce Vespa. Jest to legendarny już producent jednośladów, który swoim wyglądem wyróżnia się na drogach.

Vespa w pewnym momencie stała się ikoną, a jej posiadanie było symbolem luksusu. Jest tak do dziś, ponieważ ze względu na ceny, nie jest to najtańszy skuter na rynku. Jednak w tej cenie dostajemy naprawdę, bardzo dobry skuter. Sposób wykonania i brak awaryjności, sprawia, że ze skuterem nie ma żadnych problemów. 

Do wyboru, do koloru!

Od jakiegoś czasu, Vespa bardzo rozbudowała swoją gamę modeli. Założeniem producenta było trafienie w każdą grupę odbiorców. Do wyboru mamy 6 modeli podstawowych, ale przy każdym jest możliwość wyboru odpowiedniej dla siebie wersji. Przykładowo w Vespie GTS Super, możemy wybrać spośród 10 wersji! WOW! Różnią się one silnikiem, wykończeniem i kolorami. Takie zjawisko występuje w każdym modelu, więc mamy do dyspozycji około 43 wersję. Jest nawet w pełni elektryczna odmiana. Tu akurat są dwie wersje. Jedna, która się rozpędza do 45 km/h i druga z maksymalna prędkością do 70 km/h. Jeżeli ktoś nie lubi zanieczyszczać środowiska, to do swojego elektrycznego auta, może dobrać sobie elektryczny skuter.

Włoska marka, skupiła się na udoskonaleniu swoich silników. W modelu GTS Super znajdziemy tam ich najnowszy silnik 300 HPE, o mocy 23 koni. Jest to najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zamontowano w Vespie. Odznacza on się również nowoczesnością. Posiada system Start&Stop oraz ogranicza zużycie paliwa i jest porównywalne cichszy od innych silników. 

Dużym krokiem w stronę nowoczesności jest całkowite zastąpienie tradycyjnego wyświetlacza, kolorowym monitorkiem TFT, na którym jest wszystko wyświetlane. W wybranych modelach, jest możliwość połączenia swojego smartfona z Vespą za pomocą dedykowanej aplikacji. Zapewnia to natychmiastowy dostęp do wielu fantastycznych informacji, od stanu skutera po statystyki podróży. Umożliwia także odbieranie połączeń telefonicznych za pomocą przycisków na kierownicy i używanie funkcji poleceń głosowych smartfona do wykonywania połączeń i zarządzania listą odtwarzania muzyki. Wtedy telefon służy jako przedłużenie ekranu w skuterze. Można wtedy zarządzać muzyką lub włączyć nawigację. Skutery Vespa naprawdę robią wrażenie swoim postępem technologicznym. 

Za popularność się płaci!

Niestety tak jak wspomniałem na początku, włoskie skutery są drogie. Najtańsza wersja Sprint 50 Euro 4 kosztuje 12 400 złotych. Wiadomo, że jakość wykonania i właściwości jezdne są na najwyższym poziomie, ale taka cena za skuter to trochę dużo. I to nie koniec. Specjalną wersję Vespy Sei Giorni 300 II Edition Euro 5 kupimy za 29 500 złotych. W tej cenie odstajemy silnik o pojemności 300 cm3, który rozwija 23 konie mechaniczne i wiele innych nowych technologii. Więc jeżeli planujecie zakup Vespy, to musicie liczyć się z przygotowaniem większej ilości gotówki niż początkowo zakładaliście. 

Podsumowanie!

Wiatr we włosach (pod kaskiem oczywiście [śmiech]) i wolność omijania korków, sprawia że skutery włoskiej marki są pożądane na całym świcie. W wielu europejskich miastach możemy je spotkać na każdym kroku w najróżniejszych kolorach.

Nowoczesne dodatki w połączeniu z niezawodnością pozwolą nam się cieszyć naszą Vespą przez długie lata. To wszystko składa się dość wysoka cenę, ale osoby które zdecydują się na taki zakup, na pewno nie będą rozczarowane. Osobiście skłaniam się do zakupu Vespy, więc nie pozostaje mi nic innego, jak zacząć szykować gotówkę. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...