Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Testy

Sprawdzamy, czy warto spojrzeć w stronę używanego Opla Corsę!

Opel Corsa E Viertürer

A przyglądamy się konkretnie wersji E, która była produkowana w latach 2014-2019. Ładnie się starzeje, dzięki swojemu ponadczasowemu designowi, ale z tym idzie ciągle dość wysoka cena. Swoją solidnością i prostotą, skradła serca naprawdę wielu kierowcom. 

Na rynku z łatwością możemy znaleźć te auta od osób prywatnych jak i te z firmowych flot. Szukając auta właśnie w tym segmencie, nie możemy nie spojrzeć w stronę tej konkretnej wersji Corsy. To solidny i bardzo fajnie zaprojektowany wóz, który swoją premierę miał w 2014 roku. Dopadł go co prawda downsizeing, ale jeszcze udało mu się uniknąć elektryfikacji. Z łatwością możemy go kupić z silnikiem diesla, z instalacja gazową lub w sportowej wersji OPC. 

Porządne auto

Wnętrze nie wyróżnia się na tle konkurencji. Spokojnie zmieszczą się tam 4 dorosłe osoby. Bagażnik o pojemności około 280 litrów jest trochę mniejszy niż u konkurencji, bo na przykład w Škodzie Fabii mamy do dyspozycji ponad 300 litrowe kufry. 

Osoby lubiące dobrej jakości materiały i wykonanie, na pewno nie będą rozczarowane wnętrzem Corsy E. Wyposażenie też jest na naprawdę wysokim poziomie, bowiem w opcjach znajdowało się nawet podgrzewanie kierownicy. Jasne jest, że materiały są twarde, ale wygląd i spasowanie wszystkich elementów jest jedno z najlepszych w swojej klasie. 

Ergonomia użytkowania też est całkiem przyjemna, choć chwile pewnie zajmie przyzwyczajenie się do dość niskiego ekranu dotykowego. Na szczęście w tej wersji Corsy, są fizyczne pokrętła do klimatyzacji, co z pewnością spodoba się potencjalnemu użytkownikowi. Trójramienna kierownica, bardzo dobrze leży w dłoniach, a możliwość konfiguracji foteli i właśnie kierownicy, pozwala ana znalezienie idealnej dla siebie pozycji. 

Co to właściwości jezdnych, to też jest całkiem dobrze. Corsa pewnie się trzyma drogi, choć na pierwszy rzut oka, można pomyśleć że będzie się przechylała na zakrętach, ale nie jest to bardzo odczuwalne, co bardzo pozytywnie wpływa na ogólny komfort podróżowania. Zawieszenie jest bardzo wygodne i super wybiera wszelkie nierówności. Elektryczne wspomaganie kierownicy ułatwia manewrowanie w mieście, więc zawracanie na wąskiej uliczce, nie będzie stanowiło żadnego problemu. 

Który silnik wybrać? 

W kwestii silników, mamy naprawdę bardzo szeroki wybór. Największą popularnością cieszą się oczywiście silniki benzynowe. Z dieslem jest trochę gorzej, ale i tak jest ich na tyle dużo, że nie powinno być problemu z jego zakupem. 

Na samym początku produkcji, podstawowym silnikiem był 1.0 Turbo, który charakteryzował się mocą 90 lub 115 koni. Był jednak rzadko wybierany, ze względu na jego wysoką cenę. 

Gama silników benzynowych:

– 1.0 Turbo – 90 i 115 KM

– 1.2 – 70 KM

– 1.4 i 1.4 LPG – 90 KM

– 1.4 Turbo – 100 KM

– 1.4 Turbo (odmiana GSi) – 150 KM

  • 1.6 Turbo (odmiana OPC) – 207 KM

Gama silników diesla: 

  • 1.3 CDTi – 75 KM i 95 KM

Idealnym wyborem będzie jednostka benzynowa 1.4 o mocy 90 KM (dla oszczędnych z instalacją LPG lub możliwością jej założenia). Ten motor jest wystarczająco dynamiczny do poruszania się po mieście, a i w trasie sobie całkiem dobrze poradzi. Największym minusem tej wersji jest manualna skrzynia biegów, która ma tylko 5 przełożeń. 

Czy są jakieś problemy z tą Corsą?

Nie może być tak, że wszystko z Corsą E będzie idealnie. Jak każde auto, cierpi mniejsze lub większe usterki. Generalnie ta wersja jest bardzo solidna pod względem mechanicznym, ale usterki trafiają się w detalach. Najczęściej dotyczą one radioodtwarzacza, wycieraczek czy cewek zapłonowych. 

Po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, mogą pojawić się różne wycieki z silnika, zarówno w wersjach benzynowych jak i z dieslem. Warto zwracać na to uwagę przy różnych przeglądach. 

Ile kosztuje używana Corsa E? 

Na rynku znajdziemy auta od prywatnych sprzedawców jak i poflotowe. Najdroższe są oczywiście te modele z końca produkcji, za które trzeba zapłacić ponad 50 tysięcy złotych oraz wersja OPC. Za taką Corsę musimy wyłożyć już około 55-60 tysięcy złotych. Wśród najdroższych wersji silnikowych są oczywiście benzyniaki 1.4. Odmian turbo jest znacznie mniej, ale trzymają ceny na poziomie 30–40 tys. zł. Nawet ubogo wyposażone, białe sztuki, ale z rocznika 2019 kosztują powyżej 50 tys. zł.

Czy warto kupić używaną Corsę E?

Oczywiście, nie możemy pominąć Corsy, w momencie poszukiwania samochodu z tego segmentu. Corsa jednak nie jest w czołówce i spokojnie możemy znaleźć tańsze samochody konkurencji. Jeśli jednak spojrzeć na kwestię ceny do jakości, to Corsa jest naprawdę bardzo rozsądnym wyborem. 

Do miasta Corsa to wręcz samochód idealny. Dobrze się prowadzi, a swoimi rozmiarami nie sprawi problemu ze znalezieniem miejsca do parkowania. Jeżeli aktualnie poszukujesz miejskiego kompaktu, to Corsa to naprawdę dobra propozycja. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...