Hiszpański klub potwierdził, że ich sponsorem będzie inna niemiecka marka. Po wielu latach współpracy Realu Madryt z producentem samochodów Audi, wszystko się zmieni. Teraz czas na BMW!
Spis treści
Jaka jest wizja współpracy?
„Real Madryt i BMW Hiszpania podpisały umowę o współpracy w celu rozwoju inicjatyw w zakresie przyszłej mobilności, zrównoważonego rozwoju i różnorodności. Podpisanie umowy odbyło się w sali konferencyjnej Realu Madryt, a spotkaniu przewodniczyli Florentino Pérez i Manuel Terroba, prezes wykonawczy BMW Group Hiszpania i Portugalia. Współpraca ta świadczy o wspólnych wartościach i wizji przyszłości obu marek.
Pierwsze męskie i kobiece drużyny piłkarskie i koszykarskie Realu Madryt, a także ich sztaby trenerskie, zostaną wyposażone w 100% elektryczne pojazdy BMW (będą mogli wybrać dowolny z obecnych modeli: iX, i4, iX3, i7 lub iX1). Oba podmioty stworzą centrum współpracy w zakresie zrównoważonego rozwoju, gdzie poprzez regularne sesje robocze z innymi partnerami klubu, najlepsze praktyki będą dzielone w celu osiągnięcia wspólnej nauki. Spotkania te będą również służyły jako generator pomysłów mających na celu promowanie innowacyjnych projektów mających pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo.
Manuel Terroba, prezes BMW Group Hiszpania, powiedział: «Real Madryt reprezentuje nie tylko przodującą instytucję sportową na świecie, ale także podmiot w ciągłej ewolucji, dążący do doskonałości w swoich działaniach poprzez wymagania, talent, jakość i przywództwo, a także silne zaangażowanie w zrównoważony rozwój, solidarność, różnorodność i ducha zwycięstwa. Dzięki temu jest to idealny partner do stawienia czoła obecnym i przyszłym wyzwaniom. Będziemy wspólnie pracować na rzecz tych wartości, a zwłaszcza na rzecz poszanowania środowiska, co przekłada się na zaangażowanie w zrównoważoną mobilność, które sięga daleko wstecz, ponieważ w 2022 roku BMW Group będzie obchodzić 50 lat od momentu, gdy pokazało swoje pierwsze elektryczne BMW.

Kolejnym z celów tej współpracy jest działanie nad konkretnymi inicjatywami, które przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju nowego stadionu Santiago Bernabéu. Powstanie również Trofeum Zrównoważonego Rozwoju NEXT, które będzie nagradzać projekty dotyczące innowacji i zrównoważonego rozwoju uczestników, aby nadać widoczność wszystkim tym inicjatywom, które przyczyniają się do poprawy stanu środowiska”, poinformowali Królewscy na swojej oficjalnej stronie internetowej.
18 lat i koniec
BMW zastępuje więc Audi, które pożegnało się z Realem Madryt w ubiegłym miesiącu i było sponsorem klubu przez ostatnich 18 lat. Niemiecki koncern z siedzibą w Monachium jest liderem sprzedaży wysokiej klasy samochodów w Europie, wyprzedzając Audi, Lexusa czy Mercedesa. Dodatkowo BMW jest aktualnie sponsorem Milanu, a piłkarze korzystają z samochodów tej marki od zeszłego roku. Rozpoczęcie współpracy z włoskim klubem było mocnym początkiem działań BMW na rynku piłkarskim, a umowa z najbardziej utytułowanym klubem w Europie ma być przejściem na kolejny poziom.
Narazie nie wiemy na jak długo i na jaką kwotę została zawarta umowa, ale na pewno jest to spora rewolucja na rynku sponsorów, a BMW wykonało spory krok w wyprzedzeniu Audi.
Czy BMW to dobry wybór?
Z pewnością. Ich modele elektryczne charakteryzują się wykorzystaniem najnowszych technologii, a duże baterie pozwalają na przejechanie dużej ilości kilometrów. Piłkarze Królewskich też na pewno nie będą mieli problemu z ładowaniem swoich samochódów, bowiem każdy będzie mógł zamontować ładowarkę w swoim domu.
Podpisanie umowy na wykorzystanie tylko i wyłącznie samochód elektrycznych, napędzi Real Madryt do stworzenia swojej infrastruktury na obiektach treningowych i w pobliżu stadionu.
Zawodnicy nie będą też narzekać na osiągi elektrycznych BMW. Każdy z nich dysponuje sporą mocą, a właściwości jezdne pozwalają na zabawę za kierownicą. Po tylu latach na pewno będą musieli się przyzwyczaić do nowych aut, ale jak dobrze wiemy, do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja.
