Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Wiadomości

Nowe BMW serii 5. Teraz też w wersji elektrycznej 

Do sprzedaży trafiła właśnie kolejna generacja BMW serii 5 z oznaczeniem G60. Po raz pierwszy w historii popularna „piątka” będzie oferowana również z napędem elektrycznym. 

BMW zdążyło nas ostatnio przyzwyczaić do odważnego designu. Nie inaczej jest w przypadku nowej serii 5. Projektanci chcieli stworzyć limuzynę ze sportowym charakter i o ile w poprzednich generacjach wychodziło to idealne, to nie jestem zbyt przekonany o tym w najnowszej generacji. 

Maska jest bardzo długa, a linia dachu nie ma sportowego charakteru. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 20 mm do 2995 mm.

Widok z przodu wyróżnia się nowoczesną interpretacją typowych dla marki podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Ułożone niemal pionowo elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Wysunięta mocno do przodu atrapa chłodnicy ma szerokie obramowanie i opcjonalnie oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow.

Radość z jazdy została zachowana? 

Tego narazie nie wiem. Jednak BMW robi tylko samochody, które się świetnie prowadzą, więc jestem wręcz przekonany, że nowa seria 5 będzie się prowadziła świetnie. W 5 zawsze mi się podobało połączenie dobrych właściwości jezdnych, nietypowych dla limuzyn z dużą przestrzenią i atrakcyjnym wyglądem. Mam nadzieje, że inżynierowie tego nie zatracili i 5 nie straci swojego niepowtarzalnego charakteru. Charakteru, dla którego ludzie rezygnowali z Mercedesów czy Audi. 

W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 5 ma znacznie mniej przycisków i elementów obsługi. Jest to możliwe dzięki konsekwentnej cyfryzacji. Zakrzywiony wyświetlacz BMW stanowi nową interpretację typowej dla BMW orientacji na kierowcę. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowa jest również kierownica ze spłaszczoną dolną częścią i panelami obsługi dostarczającymi teraz dotykowego feedbacku oraz dźwignia biegów na konsoli środkowej. Kolejnym ciekawym elementem jest panel interakcji BMW. Efektownie podświetlony panel funkcyjny o krystalicznej strukturze powierzchni rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi i zawiera dotykowe panele obsługi.

Po raz pierwszy w BMW całkowicie wegańskie wnętrze

W wyposażeniu standardowym oferowane są nowo zaprojektowane fotele sportowe. Opcjonalne fotele komfortowe oferują wiele możliwości elektrycznej regulacji. Nowe BMW serii 5 Limuzyna to pierwszy model marki oferujący w standardzie w pełni wegańskie wnętrze. Obejmuje ono obicie foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi, a także po raz pierwszy kierownicy. Skóropodobna tapicerka z Veganzy dostępna jest opcjonalnie również z dekoracyjną perforacją. Kolejną opcją jest tapicerka BMW Individual ze skóry Merino w kilku wariantach dwukolorowych.

Nowe BMW serii 5 Limuzyna wejdzie na rynek w październiku 2023 roku. Nowa generacja będzie oferowana na całym świecie z napędem w pełni elektrycznym oraz, w zależności od regionu, również z napędami hybrydowymi plug-in, a także z wysoko wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z 48-woltową technologią mild hybrid. Podobnie jak wszystkie poprzednie generacje nowe BMW serii 5 Limuzyna będzie produkowane w zakładach BMW Group w Dingolfingu, gdzie wytwarzane są również silniki elektryczne i akumulatory wysokonapięciowe do BMW i5.

Sportowa elegancja i mocna prezencja w nowej stylistyce

Klarowna i minimalistyczna stylistyka podkreśla sportową elegancję i prezencję nowego BMW serii 5 Limuzyna. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 20 mm do 2995 mm.

Widok z przodu wyróżnia się nowoczesną interpretacją typowych dla marki podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Ułożone niemal pionowo elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Wysunięta mocno do przodu atrapa chłodnicy ma szerokie obramowanie i opcjonalnie oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow.

W widoku bocznym wysoka linia barkowa karoserii, mocno wymodelowane powierzchnie i dwie precyzyjnie poprowadzone linie przetłoczeń tworzą atletyczną sylwetkę. Inne elementy przyciągające wzrok to czarne progi, ukryte w powierzchni drzwi klamki i wytłoczona cyfra 5 u podstawy słupka C. Dynamicznie rozciągnięte proporcje przechodzą w masywny tył. Płaskie lampy tylne przedzielone chromowaną listwą są wyrazistą interpretacją typowego dla BMW kształtu litery L.

Dynamiczny charakter nowego BMW serii 5 Limuzyna można dodatkowo podkreślić opcjonalnym pakietem sportowym M i pakietem sportowym M Pro. Już na początku sprzedaży gama kolorów karoserii obejmować będzie trzy lakiery BMW Individual.

Radość z jazdy i komfort podróżowania w innowacyjnym stylu

Nowe BMW serii 5 Limuzyna oferuje idealne warunki do czerpania typowej dla tej marki radości z jazdy w codziennym ruchu ulicznym oraz wysoki komfort na długich trasach. Atmosferę wnętrza charakteryzuje przestronność, nowoczesna funkcjonalność, wysoki poziom komfortu akustycznego, a także wysokiej jakości precyzyjnie wykonane materiały i zaawansowane funkcje cyfrowe.

W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 5 ma znacznie mniej przycisków i elementów obsługi. Jest to możliwe dzięki konsekwentnej cyfryzacji. Zakrzywiony wyświetlacz BMW stanowi nową interpretację typowej dla BMW orientacji na kierowcę. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowa jest również kierownica ze spłaszczoną dolną częścią i panelami obsługi dostarczającymi teraz dotykowego feedbacku oraz dźwignia biegów na konsoli środkowej. Kolejnym ciekawym elementem jest panel interakcji BMW. Efektownie podświetlony panel funkcyjny o krystalicznej strukturze powierzchni rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi i zawiera dotykowe panele obsługi.

Po raz pierwszy w BMW całkowicie wegańskie wnętrze

W wyposażeniu standardowym oferowane są nowo zaprojektowane fotele sportowe. Opcjonalne fotele komfortowe oferują wiele możliwości elektrycznej regulacji. Nowe BMW serii 5 Limuzyna to pierwszy model marki oferujący w standardzie w pełni wegańskie wnętrze. Obejmuje ono obicie foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi, a także po raz pierwszy kierownicy. Skóropodobna tapicerka z Veganzy dostępna jest opcjonalnie również z dekoracyjną perforacją. Kolejną opcją jest tapicerka BMW Individual ze skóry Merino w kilku wariantach dwukolorowych.

W pełni elektryczne BMW i5 M60 xDrive jako najwyższy model

W pełni elektryczne BMW i5 jest wyposażone w szeroko zmodernizowany napęd BMW eDrive piątej generacji i pojawi się na rynku w dwóch wariantach. Najwyższym modelem będzie BMW i5 M60 xDrive. Zużycie energii w cyklu mieszanym będzie na poziomie 20,6–18,2 kWh/100 km, czyli nie jest jakoś źle. Dwa silniki elektryczne będą generować moc 601. Nie zabraknie typowych dodatków sportowych z palety M. Dwie wysoko zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą elektryczny napęd na wszystkie koła. Systemowy moment obrotowy wynosi do 820 Nm, dzięki czemu BMW i5 M60 xDrive przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,8 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.

Oprócz tego dostępne będzie również BMW i5 eDrive40. Jego silnik elektryczny napędza tylne koła i generuje maksymalną moc 340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. BMW i5 eDrive40 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,0 s i rozwija prędkość maksymalną 193 km/h.

Zajmujący niewiele miejsca akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony w podłodze i dostarcza 81,2 kWh energii użytkowej. Duży zasięg to zasługa nie tylko wydajnych silników elektrycznych, ale też najnowszej wersji adaptacyjnej rekuperacji i inteligentnego połączenia pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego. Wartości wg norm WLTP wynoszą 455–516 km w BMW i5 M60 xDrive oraz 477–582 km w BMW i5 eDrive40. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg nawet o 25 procent poprzez ograniczenie mocy i prędkości oraz wyłączenie funkcji komfortowych.

Czy będzie benzynowa M5?

Tego producent jeszcze nie zdradził. Wszyscy fani marki jednak na to liczą, bo doskonale wiemy, że M5 to perfekcyjne samochody. Nowa 5 jest bardzo odważna i jak przy każdej premierze BMW, jest ogromne poruszenie. Ja narazie nie jestem przekonany, ale poczekam z moimi opiniami do pierwszych jazd. 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...