Connect with us

Cześć, czego szukasz?

MOTO InsideMOTO Inside

Wiadomości

Aston Martin świętuję 110-lecie marki z przytupem

Mówiąc o nowej, ekscytującej edycji specjalnej, prezes wykonawczy Aston Martin, Lawrence Stroll, powiedział: „Valour jest celebracją pasji Astona Martina do jazdy i niezwykłego dziedzictwa, ale jest także emblematem dzisiejszej tętniącej życiem i zrewitalizowanej marki. Nowoczesna ikona, która łączy klasyczny charakter ze współczesnym wykonaniem, Valour oddaje esencję ekscytacji i ekskluzywności, która definiuje tę historyczną markę motoryzacyjną. 

Będąc wizytówką naszych światowej klasy możliwości projektowych, inżynieryjnych i produkcyjnych, Valour jest kolejnym dowodem na pozycję Astona Martina jako mistrza kierowców i producenta najbardziej ekscytujących, ekskluzywnych i pożądanych ultra-luksusowych samochodów o wysokich osiągach”.

Skierowany wprost do tych, którzy lubią prawdziwie angażujące wrażenia z jazdy, Valour nie ma sobie równych pod względem osiągów i stymulacji. Jedyny samochód sportowy z silnikiem V12 z przodu dostępny z manualną skrzynią biegów, jego purystyczne podejście jest wyjątkowe w 2023 roku i stanowi ekscytujący hołd dla złotej ery jazdy.

Zmotywowany tym bogatym dziedzictwem, Valour został zrealizowany przy użyciu najnowszych technologii, metod i materiałów. Jako taki jest połączeniem podstawowych cech, które zdefiniowały najwspanialsze modele Astona Martina z silnikiem z przodu. Wspaniały retrospekcja i współczesne arcydzieło, Valour to najlepsze z przeszłości i teraźniejszości Astona Martina oraz antidotum na samochody, które starają się odizolować kierowców od procesu jazdy.

Kawał pięknej historii

Linia krwi Valour nie ma sobie równych. Zainspirowany oryginalnym V8 Vantage i wspaniałym RHAM/1 „Muncher” Le Mans z 1980 roku, może pochwalić się nieokiełznaną siłą, tak typową dla najlepszych samochodów sportowych Astona Martina. Maszyny takie jak podwójnie doładowany V600 Vantage z lat 90-tych; przez pewien czas najpotężniejszy samochód produkcyjny na świecie. Nieskazitelny design i nieskazitelne wykonanie nawiązują do wyjątkowego supersamochodu One-77, podczas gdy jego intensywny, skoncentrowany na kierowcy charakter łączy Valour z jedynym w swoim rodzaju Victorem.

Przy produkcji ograniczonej do zaledwie 110 egzemplarzy na całym świecie, rzadkość Valour gwarantuje, że będzie to jeden z najbardziej kolekcjonerskich Aston Martinów. Przepyszna specyfikacja z końca epoki – która po raz pierwszy łączy epickie 5,2-litrowe V12 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 715 KM/753 Nm z wykonaną na zamówienie sześciobiegową manualną skrzynią biegów – gwarantuje naprawdę wciągające wrażenia i zapewnia Valour miejsce w panteonie wszechczasów wspaniałych samochodów dla kierowców.

Dzięki unikalnej kalibracji układu napędowego, ogromna moc i moment obrotowy Valour są nieograniczone, oferując kierowcy pełne osiągi i najwyższą kontrolę na każdym biegu. Mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zwiększa poczucie bezpośredniego analogowego połączenia między samochodem a kierowcą, przy dodatkowym wsparciu i pewności elektronicznych systemów kontroli trakcji i stabilności. Tryby jazdy Valour – Sport, Sport+ i Track – zostały również dostrojone, aby zapewnić skrupulatnie ocenianą reakcję przepustnicy, zarządzanie momentem obrotowym i charakter dźwięku.

Podkreślając swoją dynamikę, Valour otrzymał specjalnie zaprojektowane zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami poprzecznymi. Geometria ustawienia kół ma dedykowane ustawienia pochylenia, kąta pochylenia kół i zbieżności. Te cechy zapewniają, że Valour ma wyraźne i jasno określone właściwości jezdne i właściwości jezdne. Oznacza to, że jako samochód drogowy z powodzeniem osiąga sportową równowagę między napiętą, precyzyjną kontrolą nadwozia w pionie i zdecydowaną odpornością na przechyły, jednocześnie oferując elastyczność, która pozwala zabłysnąć na świetnych drogach.  

Aby jeszcze bardziej podkreślić wyjątkowy, dynamiczny charakter, niestandardowa struktura nadwozia Valour obejmuje przednie i tylne panele ścinane, usztywnienie tylnej kolumny zawieszenia i usztywnienie zbiornika paliwa. Elementy te maksymalizują zarówno sztywność skrętną, jak i boczną, zapewniając zawieszeniu zoptymalizowaną platformę w celu zapewnienia bardziej precyzyjnej kontroli nad nadwoziem i zwiększonego wyrafinowania. Ponadto, nowy układ kierowniczy eliminuje niepożądane źródła podatności, aby zapewnić kierowcy jeszcze lepsze wyczucie, połączenie i bezpośredniość.

Valour to połączenie klasyki z nowoczesnością

Dzięki standardowo montowanym karbonowo-ceramicznym hamulcom, Valour ma dużą siłę hamowania dzięki przednim tarczom o wymiarach 410 mm x 38 mm i 6-tłoczkowym zaciskom. Z tyłu tarcze o wymiarach 360 mm x 32 mm są sparowane z 4-tłoczkowymi zaciskami. Oferując zwiększoną skuteczność hamowania i znaczną redukcję masy nieresorowanej o 23 kg w porównaniu do hamulców stalowych, te tarcze CCB zostały zaprojektowane tak, aby były odporne na zanikanie hamulców w temperaturach do 800 stopni, umożliwiając kierowcy wykorzystanie pełnego potencjału osiągów Valour z maksymalną pewnością i precyzyjną kontrolą.

Dopełnieniem imponującego pakietu wyposażenia Valour jest zestaw pięknych 21-calowych lekkich kutych felg „Honeycomb”, które są wyposażone w najnowsze opony Michelin Pilot Sport S 5 specyficzne dla AML – 275/35 R21 z przodu i 325/30 R21 z tyłu – zapewniające inspirujące prowadzenie i trzymanie się drogi na mokrej lub suchej nawierzchni.

Simon Newton, dyrektor ds. osiągów samochodów Aston Martin, powiedział: „Zainspirowani kultowymi, muscle cars z naszej przeszłości, obdarzyliśmy Valour obfitością mocy i momentu obrotowego, jednocześnie wykorzystując nowoczesną technologię i inżynierię, aby uczynić te osiągi bardziej eksploatacyjnymi i przyjemnymi. Dużą częścią uhonorowania tego przyjemnego dla kierowcy charakteru było połączenie naszego wspaniałego silnika V12 z manualną skrzynią biegów. Była to wyjątkowa część specyfikacji, a efektem końcowym jest coś naprawdę niezapomnianego; najnowocześniejszy samochód dla kierowcy, który rozwija się, gdy jest popychany do granic możliwości i ma prawdziwe serce i duszę ponadczasowego analogowego klasyka”. 

Te ogromne osiągi i intensywne właściwości jezdne są żywo wyrażone w szerokiej sylwetce i wysoce rozwiniętej sylwetce Valour. Wykonane w całości z włókna węglowego nadwozie łączy współczesny język projektowania Astona Martina z natychmiast rozpoznawalnymi elementami kultowego V8 Vantage z lat 70-tych. Rezultat jest odważny i niepowtarzalny pod każdym kątem.

Maska z klapką posiada duży otwór wentylacyjny w kształcie podkowy i dwa kanały NACA, które zapewniają wystarczającą wentylację dla podwójnie turbodoładowanego silnika V12, który znajduje się pod spodem. Kultowy kształt atrapy chłodnicy Astona Martina został udoskonalony zarówno pod względem formy, jak i funkcjonalności. Jego centralna część jest zdefiniowana przez aluminiowe paski, podczas gdy duże wloty z włókna węglowego po obu stronach zasilają silnik i hamulce chłodnym powietrzem. Obramowują one również klasycznie inspirowane okrągłe reflektory LED, unikalne dla Valour, które znajdują się pod groźnie wyglądającą kratką w kształcie brwi.

Nowoczesna aerodynamika została bez trudu włączona do projektu, z fachowym zarządzaniem przepływem powietrza optymalizującym stabilność przy jednoczesnym osiągnięciu wyjątkowo asertywnego projektu. Wyraźny przedni splitter i otwory wentylacyjne w przednich błotnikach wkomponowane w boki Valoura harmonijnie współgrają z tylnym panelem maskującym z generującymi wir egzobladami, elegancko uniesionym ogonem Kamm i wydatnym dyfuzorem, aby osiągnąć równowagę aerodynamiczną.

W tylnej części nadwozia znajduje się również dramatyczna grafika świateł tylnych, z klastrami świateł LED (po sześć z każdej strony), nawiązującymi do przełomowego hipersamochodu Valkyrie. Aluminiowy akcent o pełnej szerokości – wyfrezowany z litego kęsa i wypolerowany do nieskazitelnego wykończenia – wyznacza tylną część, oddzielając górną i dolną sekcję z dramatycznym efektem. Pomiędzy głębokimi elementami tylnego dyfuzora znajduje się centralny element niezwykłego projektu tylnej części nadwozia Valour – potrójny układ wydechowy wykonany z lekkiej stali nierdzewnej. Przy grubości ścianki mniejszej niż 1 mm, ta specjalna rura pozwala zaoszczędzić 7 kg masy w porównaniu z tradycyjnym układem, a jednocześnie emituje wspaniałą, ciężką ścieżkę dźwiękową.

Valour kontynuuje celebrację dziedzictwa Astona Martina we wnętrzu, z ponadczasowym dwumiejscowym kokpitem o niezwykłej prostocie i uwodzicielskiej wrażliwości dotykowej. Jego centralnym elementem jest dźwignia manualnej skrzyni biegów. Z możliwością wyboru obrabianego maszynowo aluminium, tytanu, włókna węglowego lub orzecha włoskiego na gałkę dźwigni zmiany biegów i odsłoniętym mechanizmem zmiany biegów, aby podkreślić mechaniczne połączenie, Valour koncentruje się na zapewnieniu fizycznego i emocjonalnego zaangażowania, które zostało utracone na rzecz postępu.

Mistrzowskie wykorzystanie materiałów od dawna jest znakiem rozpoznawczym Astona Martina, więc nie jest zaskoczeniem, że wnętrze Valoura lśni oryginalnymi i bardzo efektownymi kombinacjami, z których klienci mogą stworzyć własną, unikalną specyfikację. Przykładowo, tradycyjny wełniany tweed inspirowany obiciami foteli Astona Martina DBR1, zwycięzcy Le Mans z 1959 roku, stanowi wspaniały kontrast z zaawansowanym technologicznie splotem włókna węglowego, z którego wykonano skorupy lekkich foteli Valour, niestandardowe karty drzwi, otwory wentylacyjne w przedniej części, górną konsolę środkową i tunel skrzyni biegów.

Dalszą personalizację zapewnia elastyczna metoda dostosowywania barw. Po podzieleniu nadwozia Valoura na cztery obszary – przód, maskę, boki i tył – klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy ręcznie malowanych pasków i wzorów graficznych, które mogą być nakładane w jednym z 21 kolorów lakieru.

Jeśli klient chce wyjść poza standardową paletę opcji Valour, może skorzystać z usług Q by Aston Martin, aby stworzyć prawdziwie indywidualną specyfikację. Przykładem może być zaprojektowanie jedynego w swoim rodzaju malowania, w pełni odsłoniętego nadwozia z włókna węglowego 2×2 twill z wyborem czerwonego, niebieskiego lub zielonego odcienia, malowanych felg, detali wnętrza z włókna węglowego Mokume lub wyboru tweedu i kaszmiru Johnsons of Elgin na siedzenia i podsufitkę.

Miles Nurnberger, dyrektor ds. projektowania Aston Martin, powiedział: „W Aston Martin nasz design jest zawsze progresywny, ale kiedy przychodzi do świętowania znaczącego kamienia milowego – w tym przypadku naszych 110. urodzin – pozwalamy sobie na odrobinę swobody. W rezultacie Valour jest chwalebnie nieskromny; oldschoolowy brutal dopracowany i przeprojektowany przez pryzmat 2023 roku. Powraca do rzeźbionego kształtu, odchodząc od bardziej rzeźbiarskich form, które definiują obecne seryjnie produkowane Astony Martiny, z odważnymi detalami i nowoczesnymi materiałami zakorzenionymi w teraźniejszości. 

Jego właściwości jezdne mają być oceniane po wyglądzie

Chcieliśmy, aby jego wygląd odzwierciedlał wrażenia z jazdy. Surowa fizyczność kształtu powinna powiedzieć wszystko, co trzeba wiedzieć o dzikich osiągach i analogowych emocjach związanych z okiełznaniem samochodu sportowego z manualną skrzynią biegów o mocy 715 KM, ale wyraźne wykorzystanie najnowszych technologii wskazuje na samochód o nowoczesnych manierach i wyjątkowych możliwościach dynamicznych”.

Produkcja modelu Valour ma rozpocząć się w siedzibie Aston Martin w Gaydon w 3. kwartale 2023 roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na 4. kwartał 2023 roku. Valour, który ma szansę stać się jednym z najbardziej pożądanych samochodów w niezrównanym kanonie kultowych samochodów sportowych Aston Martin z silnikiem z przodu, jest cennym egzemplarzem kolekcjonerskim, który wymaga jazdy.

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Testy

Zamiast wprowadzać kolejną generację jakiegoś modelu, producenci robią lifting obecnej. Zazwyczaj zmienia się niewiele, a taki zabieg ma na celu przyciągnięcie kolejnych klientów. Ostatnio...