Nowe BMW ALPINA D4 S to najnowsza propozycja od marki ALPINA stworzona dla sportowych kierowców, którzy szukają wyjątkowych wrażeń z jazdy Gran Turismo. W tym wysokowydajnym wariancie wysokoprężnym z 3,0-litrowym silnikiem z sześcioma cylindrami i technologią BMW mild hybrid, Gran Coupé oferuje potężne osiągi i moment obrotowy, elegancką estetykę i ekskluzywny komfort jazdy ALPINA.
Nowe BMW ALPINA D4 S łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów: układ napędowy, który oferuje doskonałą reakcję przepustnicy przy niskich obrotach, a jednocześnie jest
jest sportowy i wysokoobrotowy, w przeciwieństwie do większości typowych współczesnych diesli. Technologia hybrydowa Mild Hybrid z 48-woltowym rozrusznikiem poprawia reakcję przepustnicy i wydajność, oferując bez wysiłku długi zasięg jazdy w połączeniu z wysoką wydajnością. Silnik straight-six 3,0 l z doładowaniem Bi-Turbo oferuje maksymalną moc 355 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 730 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 2750 obr/min, co zapewnia natychmiastowe dostarczenie mocy w każdej sytuacji drogowej. BMW ALPINA D4 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h.
Wysoka moc jednostkowa silnika jest możliwa dzięki najnowszemu układowi wtryskowemu i doładowania z dwiema turbosprężarkami spalinowymi. Zarówno stopień wysokiego, jak i niskiego ciśnienia ma zmienną geometrię turbiny, co zapewnia spontaniczne dostarczanie doładowania i reakcji przepustnicy. W połączeniu z intercoolerami ALPINA, wysokowydajny system chłodzenia ALPINA z chłodnicami o dużej objętości, chłodnicą oleju przekładniowego, dwoma przesuniętymi chłodnicą oleju przekładniowego, dwiema przeniesionymi chłodnicami płynu chłodzącego oraz elektromechaniczną pompą płynu chłodzącego, zapewniają stabilność termodynamiczną silnika, nawet w maksymalnych warunkach pracy. Kanały powietrza podwozia prowadzące do pakietu chłodzącego zwiększają wydajność chłodzenia.
Napęd na wszystkie koła oparty jest na systemie BMW xDrive, który umożliwia w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Jak przystało na sportowy charakter BMW ALPINA D4 S, rozkład momentu obrotowego jest ukierunkowany na koła tylne. Dodatkowo, elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zapewnia optymalną trakcję i zwinność – zwłaszcza podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.
Katalizator utleniania oleju napędowego i powłoka SCR w filtrze cząstek stałych wraz z systemem SCR w pobliżu silnika oraz dwa katalizatory SCR z wtryskiem AdBlue zapewniają redukcję tlenków azotu zawartych w spalinach diesla. Zużycie paliwa mierzone wg. według nowego i bardziej realistycznego cyklu pomiarowego WLTP wynosi 6,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 182 g/km.*
Jako prawdziwe Gran Turismo, BMW ALPINA D4 S Gran Coupé łączy emocjonalną dynamikę jazdy z komfortem podróżowania. Sportowe zawieszenie ALPINA z łatwością radzi sobie z trudnymi warunkami drogowymi i doskonale radzi sobie z dynamicznymi manewrami, zachowując spokój przy dużych prędkościach i silne poczucie bezpieczeństwa. Ujemny kąt pochylenia kół przedniej osi wynoszący 1,25° w połączeniu ze specjalnie opracowaną belką przeciwwstrząsową przedniej osi znacznie zwiększa dynamikę boczną. Indywidualna konfiguracja sprężyn i amortyzatorów zapewnia zrównoważoną charakterystykę zawieszenia, a specyficzne dostosowanie zmiennej regulacji amortyzatorów zapewnia wyraźne zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy.
Zmienny sportowy układ kierowniczy oferuje bezpośrednie wyczucie kierownicy i sprzężenie zwrotne. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy układu kierowniczego: Tryb COMFORT oferuje zrównoważoną stabilność kierunkową z dobrym poczuciem bezpieczeństwa w wyższym zakresie prędkości, podczas gdy dwa tryby SPORT charakteryzują się
znacznie bardziej bezpośrednią reakcją.
Progresywna stylistyka kół BMW ALPINA D4 S nawiązuje do charakterystycznego kształtu karoserii. Dwadzieścia delikatnych szprych biegnie od środka koła, które posiada zamykaną pokrywę piasty, do obręczy zewnętrznej. Koło jest wytwarzane w skomplikowanym procesie kucia, dzięki któremu koło waży zaledwie 12 kg, co jest niezwykłe przy rozmiarze koła 20″. Niska masa obrotowa pomaga osiągnąć doskonałą jakość jazdy pomimo konfiguracji kół i opon, które mają wymiary 8,5×20″ z oponami 255/35 ZR20 z przodu i 10×20″ z oponami 285/30 ZR20 z tyłu.
Koła są opcjonalnie dostępne w kolorze czarnym lub antracytowym. Opony Pirelli P ZERO ultra-high performance oferują wysoki poziom przyczepności i wsparcia bocznego. Kod producenta ALP na boku opony wskazuje, że jest to opona opracowana specjalnie przez Pirelli dla ALPINA. Podczas procesu rozwoju opony położono równy nacisk na na komfort jazdy i właściwości dynamiczne. Do jazdy zimą i w chłodniejszym klimacie dostępne są 20-calowe opony Pirelli SOTTOZERO Serie II.
Czterotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe z tarczami hamulcowymi o średnicy 395 mm na przedniej osi oraz pływające zaciski hamulcowe z tarczami o średnicy 345 mm na tylnej osi, zapewniają duże rezerwy bezpieczeństwa. Opcjonalny wysokowydajny układ hamulcowy z nawiercanymi tarczami hamulcowymi z lekkiego kompozytu oferuje bardziej precyzyjną reakcję na pedał hamulca i rezerwy termodynamiczne.