Najnowszy model Aceman uplasuje się pomiędzy Hatch’em, a Countryman’em. Tym samym Mini poszerza swoją gamę aut napędzanych prądem. Do sprzedaży trafi w 2024 roku, a jego bezpośrednimi konkurentami mają być Renault Mégane E-Tech Electric oraz Jeep Avenger EV.
Spis treści
Zupełnie nowy Aceman
Z przodu zastosowano bardziej kanciaste reflektory niż te tradycyjnie spotykane w MINI, a ślepy grill będzie większy niż w MINI Electric. Podobnie jak w innych MINI, dolna linia okien będzie otaczać samochód w połączeniu z klasyczną dwukolorową linią dachu.
Aceman będzie się odróżniał od nadchodzącego hatchbacka. Będzie wyższy nadwozia, a wokół nadkoli znajdziemy dużo grubej plastikowej okładziny. Oba samochody powinny otrzymać motyw tylnych świateł MINI Union Jack.
Aceman będzie budowany w Chinach obok trzydrzwiowego, całkowicie elektrycznego modelu Cooper. Nie będzie pięciodrzwiowego, całkowicie elektrycznego Coopera, a Aceman skutecznie zajmie się obowiązkami pięciodrzwiowego „małego MINI” z napędem elektrycznym.
Jednak dzięki temu, że koła zostały odsunięte na dalekie krańce nadwozia, Aceman powinien oferować doskonałą przestrzeń we wnętrzu, pozostawiając jednocześnie miejsce dla następnej generacji Countrymana, który będzie mógł dalej zwiększać swoje rozmiary.
W związku z tym, że Countryman następnej generacji będzie miał około 4,5 metra długości, to możemy się spodziewać, że Aceman będzie miał podobne wymiary do oryginalnego MINI Countryman, mierzącego nieco ponad cztery metry długości.
Wykorzystanie przestrzeni na nowo
MINI Concept Aceman ucieleśnia w swoim wyglądzie zwinność i pewność siebie. Łączy on cechy dwóch najbardziej uznanych modeli marki, MINI Cooper i MINI Countryman, tworząc nowoczesną interpretację modelu crossover.
— Koncepcja samochodu elektrycznego umożliwia powrót do tradycyjnych wartości MINI w myśl tradycyjnej zasady kreatywnego wykorzystania przestrzeni — mówi Oliver Heilmer, szef działu designu MINI. — Dzięki temu powstają modele, które nie zajmują wiele miejsca na drodze, a jednocześnie oferują większy komfort, większą wszechstronność i więcej emocji niż kiedykolwiek wcześniej.
Funkcjonalna, dwubryłowa konstrukcja z krótkimi zwisami zapewnia maksymalną przestrzeń dla pasażerów i bagażu na minimalnej powierzchni. MINI Concept Aceman posiada czworo drzwi i dużą klapę tylną, a we wnętrzu znajduje się pięć miejsc siedzących.
Mocy i energii nie zabraknie
Plotki sugerują, że w modelu Aceman mogą być dostępne dwa rozmiary baterii i dwie moce. Podstawowa wersja będzie oferowana z baterią o pojemności 40 kWh, mocą około 180 KM i zasięgiem do około 320 kilometrów. Wersja z większą baterią o pojemności 50 kWh będzie generowała 215 koni mechanicznych i zasięg na poziomie około 400 kilometrów. Widać, że Mini naprawdę idzie w dobrym kierunku, ponieważ w pierwszym elektrycznym Mini ten zasięg był bardzo mały.
Producenci deklarują, że najważniejsza cecha samochodów ze znaczkiem Mini na masce zostanie. Mam tutaj na myśli fenomenalne prowadzenie porównywalne do jazdy gokartem. Mam nadzieje, że tak będzie, bo wszystkie modele Mini, nawet te większe, dostarczają niesamowitych wrażeń z jazdy.
Nowy design oraz zupełnie nowe rozwiązania technologiczne z pewnością wybiją nowe Mini ponad konkurencję. Właściwości jezdne będą z pewnością lepsze od bezpośredniej konkurencji, ale w elektrykach liczy się jeszcze zużycie energii. Nie wiemy jeszcze jak z tym aspektem poradzi sobie nowy Aceman, ale wszystko wygląda bardzo obiecująco.