Testy

10 najpopularniejszych modeli samochodów w Europie. 

Na pewno wchodząc w ten tekst, spodziewaliście się na pierwszym miejscu jakiegoś Golfa lub innej Toyoty. Nic z tych rzeczy. Z każdym miejscem ten ranking jest coraz bardziej zaskakujący. 

Takie rankingi są zazwyczaj bardzo nudne, zwłaszcza przez kilka ostatnich lat. Na pierwszych miejscach zawsze były te same samochody, ale ostanie dwa lata całkowicie zmieniły rynek motoryzacyjny. A to oznacza, że zmiany w kontekście najpopularniejszych aut w Europie, są ogromne i zaskakujące. Zaczniemy od końca. 

10. KIA Sportage

Pierwsze zdziwienie. Koreański samochód w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych samochód w Europie. Można było się spodziewać, że będzie w tym zestawieniu SUV, ale spodziewaliśmy się najtańszego. Nowy Sportage radzi sobie świetnie. W poprzednim roku był na 37. miejscu, a w 2022 roku słupki sprzedaży są tylko i wyłącznie na fali wznoszącej. Tylko w tym roku, sprzedało się już ponad 80 tysięcy sztuk. W przyszłym roku pewnie będzie jeszcze wyżej w tym zestawieniu. 

9. Opel Corsa

Tego auta w rankingu się na pewno spodziewaliście, bo od lat jest on uwielbiany przez wielu kierowców. Jeździ ich baaardzo dużo zarówno w rękach prywatnych kierowców jak i w firmowych flotach. Do wyboru mamy nawet wersję elektryczną, więc w zasadzie każdy znajdzie coś dla siebie. Sprzedaż w lipcu – 14 tys. sztuk, od początku roku 102 tys. sztuk.

8. Volkswagen Golf

To chyba jedno z największych zaskoczeń w tym rankingu. Golf na 8 miejscu. Co takiego się wydarzyło, że wieloletni lider takich zestawień spadł aż na 8 miejsce? Może to być spowodowane tym, że możliwości wyboru wersji Golfa mogą przyprawić o ból głowy, bo jest naprawdę dużo. Być może potencjalni klienci też są tym zmęczeni i postanowili spojrzeć w kierunku konkurencji? Tego nie wiemy. Na ten moment sprzedano 103,2 tysiące sztuk w 2022 roku. 

7. Hyundai Tucson

Kolejny koreański samochód w pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych samochodów w Europie? Tak! Prawdziwe szaleństwo, ale takie są fakty. Na ulicach można ich spotkać naprawdę często, co tylko pokazuje że europejczycy przekonują się do tego typu samochodów z koreańską duszą. Charakterystyczny front nie pozwala pomylić go z niczym nawet w nocy. Sprzedaż 1-7.22 to 91 tys. sztuk z tendencją do stagnacji.

6. Fiat 500

Tego samochodu nikomu przedstawiać nie trzeba. Wprowadzenie wersji elektrycznej mogło pomóc 500 w osiągnięciu całkiem wysokiego miejsca w tym rankingu. Fenomen malutkiego auta nadal trwa, bo do poruszania się po mieście w zasadzie nie ma lepszego auta. Ponad czasowy design w połączeniu z kultową historią, potrafi skraść serca wielu, co pokazują wyniki sprzedaży. Co roku sprzedaje się więcej pięćsetek, choć auto dawno powinno umrzeć. W tym roku już 93 tys., idziemy na rekord (do tej pory to ok. 180 tys. na rok).

5. Dacia Duster

Przez wielu uważany za najlepszy samochód dostępny na rynku. Świetna cena idzie w zgodzie z możliwościami auta i opcjami dostępnymi na pokładzie. Odświeżanie wygląda wychodzi Dusterowi na plus co przyciąga coraz więcej osób do salonów. W lipcu sprzedano 14 920 sztuk i 88 tys. od początku roku.

4. Toyota Yaris

Ten samochód można zobaczyć praktycznie wszędzie. Yaris sprzedaje się niesamowicie, bo w swojej klasie nie ma praktycznie rywala. Automatyczna skrzynia biegów i bardzo niskie spalanie to marzenie każdego kierowcy, a Yaris to marzenie potrafi spełnić. Sprzedaż w tym roku to 91 tys. sztuk z tendencją wyraźnie spadkową, zapewne z powodu pojawienia się jeszcze atrakcyjniejszego Yarisa Cross.

3. Peugeot 208

Jedyny Peugeot w zestawieniu, ale za to na jakim miejscu! Póki co, jest to zdecydowanie europejski bestseller. Jako jedyne auto w zestawieniu przebija liczbę 120 tys. i to aż o 6 tys. aut, jeśli mowa o sprzedaży w okresie od stycznia do sierpnia 2022. Wprawdzie w lipcu spadł na 3. miejsce, ale zapewne pozostanie liderem roku 2022, głównie dzięki sprzedaży we Francji, gdzie nawet bagietki nie sprzedają się tak dobrze.

2. Dacia Sandero

Nowa Dacia Sandero jest tak dobra, że nie warto kupować droższych samochodów. Sandero jest dostępne z automatem, ma żwawy silnik 1.0 TCe i robi wszystko jak dużo droższe auta, tyle że za mniejsze pieniądze. Śmieszne, że jeszcze w 2010 r. wóz o takich wymiarach, osiągach i wyposażeniu byłby niemal premium, a teraz to najniższa półka. Do tej pory sprzedano 113 tys. aut w roku 2022, w lipcu mniej więcej tyle co Peugeotów 208, czyli ponad 16 tys. sztuk.

1. VW T-Roc

Już nie Golf, a jego podwyższony odpowiednik jest liderem europejskiej sprzedaży. Od początku roku sprzedało się 105 tys. sztuk T-Roców, więc jest to oczywiście też lider segmentu crossoverów. W lipcu sprzedaż T-Roców mocno podskoczyła, chyba dopłynął statek z procesorami. Ciekawe ile z nich to kabriolety?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Porady

BMW to renomowana marka samochodowa znana z luksusu, innowacji technologicznych i doskonałej jakości wykonania. Wybór odpowiedniego modelu BMW może być trudny, ponieważ marka ta...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Copyright © 2022 MOTO Inside