Wiadomości

BMW Alpina D4S – klasa sama w sobie

Nowe BMW ALPINA D4 S to najnowsza propozycja od marki ALPINA stworzona dla sportowych kierowców, którzy szukają wyjątkowych wrażeń z jazdy Gran Turismo. W tym wysokowydajnym wariancie wysokoprężnym z 3,0-litrowym silnikiem z sześcioma cylindrami i technologią BMW mild hybrid, Gran Coupé oferuje potężne osiągi i moment obrotowy, elegancką estetykę i ekskluzywny komfort jazdy ALPINA.

Nowe BMW ALPINA D4 S łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów: układ napędowy, który oferuje doskonałą reakcję przepustnicy przy niskich obrotach, a jednocześnie jest

jest sportowy i wysokoobrotowy, w przeciwieństwie do większości typowych współczesnych diesli. Technologia hybrydowa Mild Hybrid z 48-woltowym rozrusznikiem poprawia reakcję przepustnicy i wydajność, oferując bez wysiłku długi zasięg jazdy w połączeniu z wysoką wydajnością. Silnik straight-six 3,0 l z doładowaniem Bi-Turbo oferuje maksymalną moc 355 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 730 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 2750 obr/min, co zapewnia natychmiastowe dostarczenie mocy w każdej sytuacji drogowej. BMW ALPINA D4 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h.

Wysoka moc jednostkowa silnika jest możliwa dzięki najnowszemu układowi wtryskowemu i doładowania z dwiema turbosprężarkami spalinowymi. Zarówno stopień wysokiego, jak i niskiego ciśnienia ma zmienną geometrię turbiny, co zapewnia spontaniczne dostarczanie doładowania i reakcji przepustnicy. W połączeniu z intercoolerami ALPINA, wysokowydajny system chłodzenia ALPINA z chłodnicami o dużej objętości, chłodnicą oleju przekładniowego, dwoma przesuniętymi chłodnicą oleju przekładniowego, dwiema przeniesionymi chłodnicami płynu chłodzącego oraz elektromechaniczną pompą płynu chłodzącego, zapewniają stabilność termodynamiczną silnika, nawet w maksymalnych warunkach pracy. Kanały powietrza podwozia prowadzące do pakietu chłodzącego zwiększają wydajność chłodzenia.

Napęd na wszystkie koła oparty jest na systemie BMW xDrive, który umożliwia w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Jak przystało na sportowy charakter BMW ALPINA D4 S, rozkład momentu obrotowego jest ukierunkowany na koła tylne. Dodatkowo, elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zapewnia optymalną trakcję i zwinność – zwłaszcza podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

Katalizator utleniania oleju napędowego i powłoka SCR w filtrze cząstek stałych wraz z systemem SCR w pobliżu silnika oraz dwa katalizatory SCR z wtryskiem AdBlue zapewniają redukcję tlenków azotu zawartych w spalinach diesla. Zużycie paliwa mierzone wg. według nowego i bardziej realistycznego cyklu pomiarowego WLTP wynosi 6,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 182 g/km.*

Jako prawdziwe Gran Turismo, BMW ALPINA D4 S Gran Coupé łączy emocjonalną dynamikę jazdy z komfortem podróżowania. Sportowe zawieszenie ALPINA z łatwością radzi sobie z trudnymi warunkami drogowymi i doskonale radzi sobie z dynamicznymi manewrami, zachowując spokój przy dużych prędkościach i silne poczucie bezpieczeństwa. Ujemny kąt pochylenia kół przedniej osi wynoszący 1,25° w połączeniu ze specjalnie opracowaną belką przeciwwstrząsową przedniej osi znacznie zwiększa dynamikę boczną. Indywidualna konfiguracja sprężyn i amortyzatorów zapewnia zrównoważoną charakterystykę zawieszenia, a specyficzne dostosowanie zmiennej regulacji amortyzatorów zapewnia wyraźne zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy.

Zmienny sportowy układ kierowniczy oferuje bezpośrednie wyczucie kierownicy i sprzężenie zwrotne. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy układu kierowniczego: Tryb COMFORT oferuje zrównoważoną stabilność kierunkową z dobrym poczuciem bezpieczeństwa w wyższym zakresie prędkości, podczas gdy dwa tryby SPORT charakteryzują się

znacznie bardziej bezpośrednią reakcją. 

Progresywna stylistyka kół BMW ALPINA D4 S nawiązuje do charakterystycznego kształtu karoserii. Dwadzieścia delikatnych szprych biegnie od środka koła, które posiada zamykaną pokrywę piasty, do obręczy zewnętrznej. Koło jest wytwarzane w skomplikowanym procesie kucia, dzięki któremu koło waży zaledwie 12 kg, co jest niezwykłe przy rozmiarze koła 20″. Niska masa obrotowa pomaga osiągnąć doskonałą jakość jazdy pomimo konfiguracji kół i opon, które mają wymiary 8,5×20″ z oponami 255/35 ZR20 z przodu i 10×20″ z oponami 285/30 ZR20 z tyłu.

Koła są opcjonalnie dostępne w kolorze czarnym lub antracytowym. Opony Pirelli P ZERO ultra-high performance oferują wysoki poziom przyczepności i wsparcia bocznego. Kod producenta ALP na boku opony wskazuje, że jest to opona opracowana specjalnie przez Pirelli dla ALPINA. Podczas procesu rozwoju opony położono równy nacisk na na komfort jazdy i właściwości dynamiczne. Do jazdy zimą i w chłodniejszym klimacie dostępne są 20-calowe opony Pirelli SOTTOZERO Serie II.

Czterotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe z tarczami hamulcowymi o średnicy 395 mm na przedniej osi oraz pływające zaciski hamulcowe z tarczami o średnicy 345 mm na tylnej osi, zapewniają duże rezerwy bezpieczeństwa. Opcjonalny wysokowydajny układ hamulcowy z nawiercanymi tarczami hamulcowymi z lekkiego kompozytu oferuje bardziej precyzyjną reakcję na pedał hamulca i rezerwy termodynamiczne.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz inne wpisy

Bez kategorii

Škoda Fabia czwartej już generacji bardzo różni się od poprzednich. Nie wygląda już jak typowe auto dla kierowcy Ubera, choć pewnie tak skończy, ale...

Testy

Drzemiący pod maską Skody silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni, nie zachęca do sportowej jazdy, ale w zupełności wystarczy do codziennego przemieszczania się...

Porady

BMW to renomowana marka samochodowa znana z luksusu, innowacji technologicznych i doskonałej jakości wykonania. Wybór odpowiedniego modelu BMW może być trudny, ponieważ marka ta...

Testy

Niespełna kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Range Rover sport. Samochód kultowy, który jest marzeniem naprawdę wielu osób, samochód który łączy w sobie...

Copyright © 2022 MOTO Inside